تاریخ انتشار :شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 62085
رئیس اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی کیفیت تولید داروهای گیاهی ایران را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: صادرات گیاهان دارویی با کاهش مواجه شده است.
کاهش صادرات گیاهان دارویی
جلیل مغازه‌ای با اشاره به این‌که ایران در حوزه گیاهان دارویی سابقه بیش از دو قرن دارد، افزود: تعداد گیاهان دارویی موجود در کشور افزون بر یک‌هزار قلم است؛ اما چیزی که هم اکنون تولید می‌شود به ۱۰۰ قلم هم نمی‌رسد. 

وی با اشاره به این‌که تولید گیاهان دارویی سود سرشار دارد، اظهار داشت: این صنعت از حیث اشتغال‌افزایی، تولید، صادرات، ارزآوری و... در اقتصاد کشور بسیار نقش‌آفرین است. رئیس اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی گفت: گیاهان دارویی ایران در اثر اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمنان بازارهای خارجی خود را از دست داده و در موارد متعدد این محصول روی دست تولیدکنندگان مانده است. وی با بیان این‌که در حال حاضر صادرات گیاهان دارویی با دو مشکل اساسی، یعنی بازار فروش و برگشت پول مواجه است، افزود: نقل و انتقال پول از طریق بانک‌های معتبر اروپایی میسر نبوده و صادرکنندگان با دشواری‌های متعدد رو‌به‌رو هستند. مغازه‌ای در ادامه با اعلام این‌که مصرف داخلی گیاهان دارویی نسبت به تولید به مراتب کم‌تر است، اظهار داشت: در حال حاضر انبارهای کشور مملو از داروهای گیاهی است و متاسفانه بسترهای لازم برای فروش این محصول در بازارهای جهانی فراهم نیست. تمامی کشورهای اروپایی و آمریکایی پیش از تحریم‌ها خریدار داروهای گیاهی ایران بودند که هم اکنون این بازارها از دست رفته است. رئیس اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی افزود: ایران صاحب یکی از عظیم‌ترین ذخایر گیاهان دارویی جهان است که به‌دلیل تنوع آب و هوایی و تنوع خاک پرورشگاه بزرگی از گیاهان شناخته می‌شود که خاصیت درمانی و دارویی دارند.   منبع: مهر https://zistonline.com/vdcamwni.49nua15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما