تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : 62098
رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران گفت: سهم استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان تا سال ۲۰۳۰ باید به دو برابر افزایش یابد و در ایران نیز باید به این سمت حرکت کنیم.
سهم استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان به دو برابر افزایش می‌یابد
رئيس انجمن مهندسين برق و الكترونيك ايران گفت: سهم استفاده از انرژي هاي تجديدپذير در جهان تا سال ۲۰۳۰ بايد به دو برابر افزايش يابد و در ايران نيز بايد به اين سمت حركت كنيم.

حسن غفوري فرد انرژي خورشيدي، باد، جزر و مد و ... را از انرژي هاي تجديدپذير برشمرد و افزود: اين انرژي بدون آلايندگي به راحتي در دسترس است و كشور نيز بايد به سمت توسعه استفاده از اين نوع انرژي حركت كند.

وي گفت: كشور آمريكا قرار است تا سال ۲۰۵۰ و كشورهاي اروپايي تا سال ۲۰۳۰ نيمي از انرژي خود را از منابع تجديدپذير تامين كنند.

وي با اشاره به محدوديت استفاده از انرژي فسيلي و آلايندگي اين انرژي گفت: طبق برنامه سازمان ملل همه مردم جهان بايد در يك برنامه بلندمدت از انرژي پايدار برخوردار شوند و رسيدن به اين هدف در سايه توسعه شبكه هاي هوشمند امكان پذير است.

غفوري فرد به ويژگي هاي شبكه هاي هوشمند اشاره كرد و گفت: در ايران نيز مطالعات و فعاليت هايي براي توسعه اين شبكه ها در دست انجام است.

وي گفت: در كشورهاي ديگر نيز تلاش بر اين است ظرف مدت ۱۰ تا ۱۵ سال آينده اين شبكه ها توسعه يابد و اين شبكه ها به دليل برخورداري از ارتباطات، داشتن زمينه توسعه و توزيع و مصرف شبكه هاي هوشمند مهم ومورد نياز است.
 

 

منبع: برق نیوز

https://zistonline.com/vdcev78p.jh8woi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما