تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 62130
به گفته یکی از مقامات عربستان سعودی، این کشور برآن است تا امسال قرارداد تولید یک گیگاوات برق تجدیدپذیر را امضا نماید.
گام‌های بلند عربستان برای نزدیکی به باد و خورشید!
این برنامه بخشی از اقدامات دولت برای رشد و گسترش منابع انرژی تجدیدپذیر و در راس آن انرژی خورشیدی و بادی است که اخیرا اعلام شده است.

رییس بخش توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر وزارت انرژی، صنایع و منابع معدنی عربستان سعودی که روز دوشنبه در کنفرانس سرمایه‌گذاری بر روی انرژی‌های تجدیدپذیر بلومبرگ در نیویورک سخن می‌گفت،‌ اعلام کرد کشورش موافقتنامه خرید برق PPAs به ارزش ۶۲۰ مگاوات از انرژی خورشیدی و ۴۰۰ مگاوات از مزارع بادی را در انتهای سال به امضا خواهد رساند.

پیش از این نیز خالد الفلیح، وزیر انرژی عربستان، اعلام کرده بود این کشور قصد دارد ۱۰ درصد برق خود را تا سال ۲۰۳۰ از منابع انرژی‌های تجدیدپذیر به‌دست آورد. و نیز اعلام شده است که از این مقدار ۳۰ گیگاوات مربوط به انرژی بادی و ۹.۵ گیگاوات انرژی خورشیدی خواهد بود.

این مقام مسوول در دولت عربستان گفته بود «ترکیب انرژی برای تولید برق در عربستان تغییر خواهد کرد. امروزه این کشور پادشاهی از مقادیر زیادی نفت استفاده می‌کند. بنابراین درصد انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ باید به ۱۰ درصد ظرفیت نصب شده برسد».

او گفته است «این اقدامات کاملا در این کشور بی‌سابقه است. عربستان افق‌های دید خود را عوض کرده است. این مناقصات شروع کار است و ما آمادگی کامل داریم».

عربستان اعلام کرده است که ۲۷ شرکت در زمینه نیروگاه‌های ۳۰۰ مگاواتی خورشیدی و ۲۴ شرکت در زمینه مزارع بادی ۴۰۰ مگاواتی شناسایی کرده است.

 

منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcbg8b0.rhb5fpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما