تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۳۰
کد مطلب : 62136
رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: حق رای یک سرمایه ای است که هر ایرانی با استفاده از آن می‌تواند بر سرنوشت خودش حاکم باشد.
حق رای یک سرمایه است
معصومه ابتکار در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، اظهار کرد: ضرورت مشارکت مردم بر همگان مشخص است. هر کسی که در سرنوشت خودش مشارکت نکند و برای روی کار آمدن اهل تدبیر و فضل تلاش نکند، باید بداند که حتما افرادی خلاف تفکرات آنها سرنوشت کشور را به دست می گیرند.

وی ادامه داد: بین اینکه فرد خودش سرنوشتش را مشخص کند و یا اینکه افرادی بدون رای و نظر او بر سر کار بیایند تفاوت زیادی وجود دارد. می دانیم که آن همه فداکاری، ایثار و خون شهدا برای این بوده که ایران روزی سرنوشتش به دست مردمش تعیین شود. استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که شعارش را می دهیم با حضور مردم در پای صندوق های رای پابرجا خواهد ماند.

ابتکار خاطرنشان کرد: حق رای یعنی اینکه من بر سرنوشت خودم حاکم هستم. مردم در سال های اخیر به عینه دیده اند که رای شان چگونه بر سرنوشت شان حاکمیت کرده است.

وی افزود: هر کسی که آینده ایران برایش اهمیت دارد باید پای صندوق های رای حضور پیدا کند. حضور پرقوت و پررنگ مردم در روز انتخابات نشان داده که چگونه روندهای اشتباه پیشین تصحیح می شود. یک بار در سال ۷۶ و دیگر در سال ۹۲ تاثیر رای مردم به خوبی مشخص شده است.

ابتکار در ادامه گفت: توصیه من این است که هر ایرانی از حق خودش که یکی از سرمایه های اصلی زندگی اش است استفاده کرده و در انتخابات حضور پیدا کند. همانطور که اگر اندوخته ای داریم تلاش می کنیم تا حفظش کنیم حق رای هم یک سرمایه و اندوخته ای است که آینده را می سازد.

رییس سازمان محیط زیست اظهار کرد: نباید حق تعیین سرنوشت خود را به بهای اندک عدم مشارکت از دست بدهیم، بنابراین باید حتما با قدرت تشخیصی که خرد جمعی دارد در انتخابات شرکت کرده و سرنوشت خودمان را چه رای اولی باشیم و چه سالمند باشیم باید خودمان تعیین کنیم.

 

منبع: ایسنا

https://zistonline.com/vdch-zn-.23nixdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما