تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۲
کد مطلب : 62155
زیست آنلاین :حفظ محیط زیست ، عدم آلودگی هوا از شعارهایی است که این روزها هر سازمان و ارگانی که بخواهد خودش را در رسانه ها مطرح کند شنیده می شود و این روزها در بحث های انتخاباتی نیز کم وبیش دیده خواهد شد .
از شعار تا عمل


اما شاید بسیاری از این دیدگاهها و نظرها در حد شعار و حرف باقی بماند و وقتی پای عمل به میان بیاید بسیاری از این شعارها رنگ می بازد و ماجرای کی بود کی بود من نبود مصداق پیدا کند .
ماجرای وارد کردن خودروهای هیبریدی در سالهای اخیر برای خودش سر و صدایی به پا کرد و خیلی ها صحبت از این به میان آوردند که این خودروها دوستدار محیط زیست است و آلودگی ایجاد نخواهد کرد . همان زمان بود که پای این خودروها به شورای شهر و شهرداری کشیده بود و در جلسات شورای شهر ماجرای این خودروها به بحث گذاشته شد . مردان شورای شهر برای تشویق وارد کنندگان و استفاده کنندگان از این خودروها که دوستدار محیط زیست معرفی می شدند تسهیلاتی در نظر گرفتند که یکی از این تسهیلات ورود این خودروها بدون داشتن مجوز طرح ترافیک به محدوده های طرح بود . با این توجیح که این خودروها دوستدار محیط زیست هستند و ورودشان به این محدوده های آلوده و پرترافیک نمی تواند مشکل ایجاد کند .به آنها این وعده داده شد که می توانند بدون آنکه هزینه ای پرداخت کنند در زمان توزیع آرم ترافیک به مرکز توزیع آرم مراجعه کنند و برای خودرویشان آرم طرح ترافیک بگیرند بسیاری از خریدارانی هم که قصد خرید خودرو داشتند با این وعده ها برای خرید خوروهای هیبریدی تشویق شدند . اما وقتی دارندگان این خودروها امسال برای ارائه مدارک به این سازمان مراجعه کردند با کمال تعجب با این موضوع روبرو شدندکه نه تنها طرح ورود آنها  به محدوده طرح ترافیک رایگان نیست و باید نیمی از آن را بپردازند بلکه طرح های ترافیک بر اساس ضوابط خاصی ارائه میشود و ممکن است به برخی از آنها تعلق نگیرد .
این ماجرا باعث دلخوری دارندگان این خودرو ها شده است . آنها بر این اعتقادند که این برخوردها با وعده های مسولان همخوانی ندارد . زیرا شاید این اقدام می توانست مشوقی برای خودروهایی باشد که آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کنند.   
فرهاد خلجی، فعال محیط زیست

منبع: زیست آنلاین

https://zistonline.com/vdciwzaq.t1arw2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما