تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 62197
نمایندگان پارلمان انگلیس تاکید کردند: حجم دور ریز مواد غذایی خانگی در این کشور غیرقابل قبول است و اعضای خانواده نقش کلیدی در کاهش آن دارند.
حجم بالای دور ریز مواد غذایی توسط خانوارهای انگلیسی
کمیته امور روستایی، غذایی و محیط زیست انگلیس اعلام کرد: در سال ۲۰۱۵ بیش از هفت میلیون تن مواد غذایی در خانه‌های انگلیسی هدر رفته است.

همچنین ضرورت دارد فروشگاه‌ها نسبت به فروش سبزیجاتی که تازگی اولیه را ندارند سخت‌گیری کمتری کنند تا به کاهش مواد دور ریز کمک شود.

"نیل پرشیس" یکی از اعضای این کمیته گفت: یک سوم از خوراکی‌های تولید شده برای مصرف انسان‌ها در سراسر جهان از بین می‌رود یا دور ریخته می‌شود و در انگلیس در سال مواد غذایی به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد پوند هدر می‌رود.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، به لحاظ اقتصادی دور ریز مواد غذایی صدها پوند برای خانواده‌ها هزینه دارد. همچنین موجب افزایش هزینه‌های بازیافت می‌شود. به علاوه به لحاظ اجتماعی قابل قبول نیست که برخی از افراد جامعه گرسنه باشند در حالیکه مقدار زیادی مواد خوراکی دور ریخته می‌شود. همچنین به لحاظ زیست محیطی این وضعیت فاجعه به حساب می‌آید زیرا برای تولید مواد غذایی مقدار قابل توجهی انرژی و منابع هدر می‌رود.

https://zistonline.com/vdcefz8p.jh8woi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما