تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : 62240
زیست آنلاین :یکی از دغدغه‌های مهم برای ایجاد کسب و کار سبز مشکلات و مسائلی است که اندک سازمان های متولی برای سبز شدن محصولات ارگانیک اعمال می کنند و راه را برای ایجاد فعالیتی سالم و ایجاد اقتصاد سبز می بندند .
توجه به نهادهای مدنی برای افزایش توان اقتصاد سبز

زیست آنلاین :یکی از دغدغه‌های مهم برای ایجاد کسب و کار سبز مشکلات و مسائلی است که اندک سازمان های متولی برای سبز شدن محصولات ارگانیک اعمال می کنند و راه را برای ایجاد فعالیتی سالم و ایجاد اقتصاد سبز می بندند . در حالی که اگر مسائل دست و پا گیر اداری و برخی از شروط حذف شوند فردای بهتری در انتظار اقتصاد خواهد بود
در این میان ذکر چند راه حل مهم و ضروری به نظر می رسد
اول از همه آموزش و آگاهی بخشی در مورد اهمیت کسب و کار بر اساس حفظ محیط زیست است که باید این اطلاع رسانی و شناخت مشاغل سبز از سوی رسانه ملی و نظام های اموزشی انجام شود . زیرا که یکی از مهمترین مشکلات در این حوزه این است که بسیاری از افراد این مشاغل را نمی شناسند و اقتصاد سبز برای جوانان به درستی روشن نشده است و این وظیفه ای است که باید توسط رسانه ملی و نظام های آموزشی بیش از بیش انجام شود.
اما نکته دیگری که ذکر ان لازم و ضروری به نظر می رسد توان افزایی نهادهای مدنی است که در این راستا قدم بر می دارند .زیرا این نهادها به عنوان رکن اساسی تاثیر زیادی در جنبش اجتماعی حفظ و پاسداری از محیط زیست بر عهده دارند و در واقع این جنبش ها  باید به عنوان نهاد های واسط بین دولت و ملت جایگاهشان مشخص شود . دغدغه دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که حمایت از کسب و کارهای سبز از این بیشتر شود و تسهیلات برای فعالیت های کار آفرینانه صورت گیرد که راه آن معرفی الگوها ،تسهیل قوانین و رفع موانع و چالش ها است.
تلاش برای رسیدن به توسعه پایدار از طریق محیط زیست پایدار و جلوگیری از اسراف و هدردادن سرمایه‌های خدادادی وقتی میسر است که دولت خودش در این زمینه پیشگام باشد و راه را تسهیل کند در این شرایط است که ملت هم از نقش خودش را می پذیرد و باور می کند که می تواند در راستای اهداف دولت قدم بردارد .
در حال حاضر انتخابات رئیس جمهوری و شورای شهر و روستا  را در پیش داریم این  کاملا بی انصافی است که برخی از نامزدهای انتخاباتی با دست آویز کردن محیط زیست و شعارهایی از این دست به شوراهای شهر و روستا ورود پیدا کنند و پس از انکه مردم به شعارهای آنها دل بستند فعالیت های انها رنگ و بوی دیگری به خود بگیرد . وقتی جلب اعتماد ایجاد می شود که مسولان خودشان به حرفی که می زنند ایمان داشته باشند و در راستای ان قدم بردارند .  
ابوالفضل محمدی کار آفرین و فعال محیط زیست

https://zistonline.com/vdcdzx09.yt0xo6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما