تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۷
کد مطلب : 62301
زیست آنلاین : دکتر مصطفی فهیمی معتقد است که استفاده از محصولات ارگانیک می تواند تا حدود زیادی از مشکلاتی که افراد دچار آن می شوند را برطرف کند .
تجارت سلامت با تولید مواد غذایی ارگانیک

این پزشک طب سنتی در گفت و گو با زیست آنلاین می گوید: شاید همه ما گندم و برنج و سایر محصولات کشاورزی را مصرف کنیم اما مشکلی که این محصولات با ان روبرو هستند سموم و کودهای شیمیایی است که به خورد انها می رود و ما وقتی انها را استفاده می کنیم که این سموم به خورد انها رفته اند .
وی در ادامه می گوید : شاید اگر افرادی که چند نسل قبل از ما زندگی کرده اند را به دوره ما بیاورند و یک سیب به او بدهند تا بخورد حتما به شما خواهند گفت که این اولین باری است که چنین میوه ای را می خوردند و دلیل ان هم این است که این سموم و کودهای شیمیایی مزه و طعم میوه ها و محصولات را نیز دستخوش تغییر کرده است . اما تغییر مزه و طعم میوه ها مشکلی نیست که خوردن این میوه ها  و مواد غذایی را دچار مشکل می کند بلکه آثار و صدماتی که در دراز مدت این موارد بر روی سیستم بدن هر فرد ایجاد می کند مشکلی است که همه مردم در سراسر جهان با ان روبرو هستند . زیرا مواد سمی به صورت نامحسوس وارد سفره انسان ها شده اند و اصلا هم قصد ترک این سفره را ندارند
وی در ادامه می گوید: کودها و سم ها به راحتی این قدرت را دارند که وارد خاک می شوند و باعث آلودگی رودخانه ها و دریاچه ها و آب های زیر زمینی می شوند .  از سوی دیگر استفاده طولانی مدت از کود های شیمیایی  باعث از بین رفتن مواد آلی خاک می شود و این سبب می شود که گیاهان دیگری که بر روی این زمین ها کاشته میشود نیز نتوانند مواد آلی خاک را جذب کنند وسبب می شود که گیاهان سموم و کودها را به داخل خود جذب کنند و وارد زنجیره غذایی ما شوند .
دکتر فهیمی در ادامه می گوید : سموم موادی به نام میکروارگانیزم تولید می کنند که باعث هوازدگی و کاهش مواد مغذی خاک می شود .این ها سبب می شود کنترل بیماری ها و آفات گیاهان سخت تر شود و از تعداد دشمنان طبیعی آفات که در طبیعت وجود دارند کاسته شود .  
وی در ادامه می گوید :همه این ها را گفتیم تا به شما بگوییم دوای ما غذای ماست و غذای ما دوای ما و اینجا است که اهمیت خوردن غذای سالم و ارگانیک خودش را نشان می دهد و نشان می دهد مواد غذایی ارگانیک که سم و کود از زنجیره تهیه آنها حذف شده است چه نقشی در سلامت ما ایفا می کنند. او در ادامه می گوید : این همه ماجرا نیست و تولید گیاهان ارگانیک می تواند تحول زیادی رو در اقتصاد ایجاد کند . زیرا در حالی که بازارهای گیاهان ارگانیک هنوز  جایگاه خودش را پیدا نکرده است ،ورود به این بازار می تواند فضای خوبی را برای کسب و کار ایجاد کند و در واقع تجارت سلامت کرد.

https://zistonline.com/vdcb8fb0.rhb5gpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما