تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۴
کد مطلب : 62355
زیست آنلاین : صندوق ملی محیط زیست می تواند نقش تسهیلگر را در کاهش مضرات محیط زیستی در کشور ایفا کند .
پر رنگ شدن صندوق ملی محیط زیست با لایحه هوای پاک
محسن حسنوند فعال محیط زیست در این خصوص به زیست آنلاین می گوید : صندوق ملی محیط زیست توانسته جایگاهش را پیدا کند و  بتواند انتظارات را برآورده کند . با تصویب لایحه هوای پاک می توان امید داشت که شاهد تحولات عظیمی در حوزه محیط زیست باشیم.

وی در ادامه می گوید : این صندوق باید حمایت شود زیرا این پتانسیل را دارد که  با حمایت تولید کنندگان و صنعتگران و رفع برخی از موانع جلوی بسیاری از مشکلات را بگیرد که البته از آنجا که این موسسه یک موسسه غیر دولتی است باید منابعش را از طریق بخش های غیر دولتی خارجی و داخلی تامین کند و کمتر از حمایت های بخش دولتی برخوردار است .

این فعال محیط زیست در ادامه می گوید :ماجرای احداث این صندوق به برنامه چهارم توسعه بر می گردد. در برنامه چهارم توسعه ماده ۶۸ بند ب قرار بر این شد که برای کاهش آثار محیط زیستی صندوق ملی محیط زیست شکل بگیرد و منابعش را از بخش های غیر دولتی داخلی و خارجی تامین کند و با این منابع مالی به همه مشاغل به ویژه مشاغل سبز بپردازد.

حسن وند با اشاره به اینکه فعالیت این صندوق با آمدن دولت آقای روحانی شکل و ساختار پیدا کرد در ادامه می گوید : راه اندازی این صندوق جزو برنامه های دولت یازدهم بود و با ایجاد روابط بین المللی توانست فعالیت های آن را گسترش دهد . در واقع می توانیم بگوییم مقوله محیط زیست با روی کار آمدن دولت یازدهم جایگاه خوبی پیدا کرد و در پسا برجام جان تازه ای یافت . فعالیت های محیط زیستی دولت سبب شد تفاهم نامه هایی با کشورهای دیگر بسته شود و در مجامع مختلف ایران را بیشتر معرفی کند.

وی در ادامه می گوید در لایحه هوای پاک نیز به صندوق ملی محیط زیست اشاره شدو بنا شد و ۲۰ درصد آلودگی محیط زیستی و جرائم تالاب ها به این صندوق واریز شود که می تواند تاثیر فوق العاده ای در این خصوص رفع آلودگی های محیط زیست داشته باشد.

 

https://zistonline.com/vdcameni.49num15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما