تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب : 62385
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس گفت: دولت باید برنامه توسعه گردشگری غرب مازندران را در دستور کار قرار دهد.
توجه به فرصت های گردشگری در مازندران
قاسم احمدی لاشکی در خصوص ضرورت ایجاد اشتغال پایدار در شهرهای شمالی کشور گفت: شمال کشور متفاوت از سایر نقاط بوده و با جذب گردشگر امکان مساعد شدن فضای این حوزه وجود دارد  اما گردشگران این منطقه فصلی هستند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در ایام  زمستان هتل های معمولی شمال کشور نیز که تعداد محدودی دارند پر نمی شود که برای حل این مشکل نیازمند بازتعریف مقوله گردشگری به ویژه در منطقه شمال کشور هستیم.

وی گفت: از سوی دیگر در فصول خاص جمعیت زیادی از مسافران به شمال کشور سفر می کنند که این مسئله آسیب ها  و مشکلات جدی تر را به دنبال دارد که یکی از این مشکلات جدی  زباله است که ما گرفتار آن  شده و ساحل و جنگل و فضای زیستی خود را به دست خودمان نابود می کنیم.

احمدی لاشکی در خصوص زمینه های اشتغال زایی در مناطق  شمالی کشور گفت: متاسفانه برای کشاورزی بسیاری از زمین ها تغییر کاربری داده و بیشتر در بخش ساخت و ساز  و ویلا سازی صرف شده است.

وی افزود: در بخش صنعت نیز به دلیل وجود البرز مرکزی با شرایط سختی روبرو هستیم و پیشرفت قابل توجهی نیز در این حوزه نداشته ایم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: باید برای گردشگری تعریف جامع داشته باشیم و به صورت خاص دولت طرح جامع گردشگری غرب مازندران را پیش بینی کرده تا در همه فصول گردشگران داخلی و حارجی بتوانند در شمال کشور حضور پیدا کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ظرفیت های بسیاری در غرب مازندران وجود دارد که اگر توجه لازم به آن ها شود و برنامه ریزی داشته باشیم این منطقه می تواند در  توسعه صنعت توریسم و گردشگری  در اولویت قرار گیرد.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

https://zistonline.com/vdcdks09.yt0xj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما