تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۴۵
کد مطلب : 62408
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن رونمایی از سامانه ایستگاه‌های پایش کیفی هوا گفت: وزارت ارتباطات مسئولیت پایش پارازیت‌ها را برعهده گرفت. این وزارتخانه اطمینان داد که پارازیت‌ها تحت کنترل قرار گرفته و براساس پایش‌ها تا حدی مهار شده است.
کنترل پارازیت‌ در دولت یازدهم
به گزارش زیست آنلاین، معصومه ابتکار در مراسم افتتاح سامانه یکپارچه ایستگاه‌های پایش کیفی هوای کشور که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد،افزود:در لایحه هوای پاک بررسی و مدیریت امواج از جمله پارازیت‌ها پیشنهاد داده شد و به تصویب مجلس رسید. طبق این قانون اختیار نظارت کلی در این زمینه را سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کرده است بنابراین به سمت تجهیز و آماده سازی ابزارهای لازم برای این کار باید برویم تا بتوانیم در بحث پایش پارازیت‌ها ورود کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه آلودگی امواج در لایحه هوای پاک مورد اشاره قرار گرفته است،اظهار کرد: دولت یازدهم اولین دولتی است که به موضوع پارازیت‌ها ورود جدی داشته‌ است. در این دولت یک کمیته فرابخشی به منظور بررسی این موضوع با مسئولیت وزارت ارتباطات تشکیل شد.

به گفته ابتکار مراکزی که از آنها در زمینه پارازیت و ساطع کردن امواج خارج از استاندارد شکایت شده بود در این کمیته مورد بررسی قرار گرفت و پایش میدانی آنها در چند نوبت انجام شد. در این کمیته ضوابط و استانداردها اصلاح شده است و چند جلسه با حضور وزرا تشکیل شد. این کمیته به این نتیجه رسید که پارازیت‌ها می‌توانند امری نگران کننده باشند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه دسترسی آزاد مردم به اطلاعات یکی از برنامه‌های مهم دولت یازدهم بوده است، گفت: این سامانه به منظور ارائه اطلاعات مربوط به کیفیت هوا و وضعیت آلودگی شهرها ایجاد شده است که مصداق دسترسی آزاد مردم به اطلاعات محسوب می‌شود.

 

منبع: مهر

 

https://zistonline.com/vdcjoxem.uqe8yzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما