تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 62417
رییس اداره محیط زیست پاکدشت ضمن اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۸ پایش واحدهای صنعتی و خدماتی در این شهرستان انجام شده است،گفت: بخشی از آلودگی هوای شهرستان پاکدشت متاثر از شهر تهران و شهرستان ری است.
صدور ۱۰۴ اخطاریه برای واحدهای آلاینده پاکدشت
عزیز میکائیلی با اشاره به اینکه از ابتدای سال دو پایش ویژه و یک پایش کل در شهرستان پاکدشت داریم، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۸ واحد پایش شده و ۴۹ پایش ویژه نیز انجام شده است. تاکنون ۱۰۴ اخطاریه برای واحدهای آلاینده صادر شده و ۳۳ مورد نیز شناسایی واحد جدید داشته‌ایم.

رییس اداره محیط زیست پاکدشت با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۳ مورد جمع‌آوری و انتقال واحدهای آلاینده داشته‌ایم، اظهار کرد: طی سه مرحله اخطاریه برای واحدهای آلاینده صادر می‌شود که اولین آن اخطاریه یک ماهه است چنانچه واحدهای آلاینده به آن توجهی نکنند، اخطاریه‌ای به مدت ۱۵ روز برای رفع آلایندگی صادر خواهد شد. آخرین اخطاریه نیز اخطاریه یک هفته‌ای است که اگر به آن بی‌توجهی کنند با توجه به نمونه‌برداری و مستنداتی که داشته‌ایم موضوع آلایندگی را در مراجع قضایی مطرح و واحد را در لیست صنایع آلاینده قرار داده و از ادامه فعالیت آن ممانعت می‌کنیم.

میکائیلی با اشاره به اینکه در شهرستان پاکدشت بیش از ۲۵۰۰ واحد صنعتی و خدماتی وجود دارد، تصریح کرد: تاکنون موفق نشده‌ایم تمام واحدها را پایش و یا شناسایی کنیم. اولویت ما با واحدهای شاخصی است که فعالیت صنعتی و تولیدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: قصد داریم تمام واحدهای موجود در شهرستان را پایش و شناسایی و  آنان را مجاب کنیم که تمهیدات زیست محیطی را پیش‌بینی کنند.هزینه پایش و ماموریت‌ها در طول یک ماه بالغ بر ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان است.

میکائیلی با اشاره به اینکه آلودگی شهرستان پاکدشت از دو جهت قابل بررسی است، گفت: آلودگی این شهرستان متاثر از شهرهای پیرامون مانند شهر تهران، شهرستان ری است. واحدهایی که داخل  شهرستان پاکدشت هستند نیز برای شهرستان ایجاد آلودگی می‌کنند بنابراین سعی کرده‌ایم که این واحدها را منتقل و برای سایر واحدها تمهیداتی پیش‌بینی کنیم که حداقل آلودگی را داشته باشند.

رییس اداره محیط زیست پاکدشت در پایان اظهارکرد: به تمام شکایت‌های مردمی که به دست ما رسیده رسیدگی شده و شکایت‌ها از طریق سامانه ۱۵۴۰ یا از طریق شکایت‌های واصله به فرمانداری به دستگاه‌های نظارتی به دست می‌رسد. تقریبا به صددرصد شکایت‌ها در حداقل زمان ممکن رسیدگی و منجر به رفع آلودگی شده است.

 

منبع: ایسنا

 

https://zistonline.com/vdcjaxem.uqe8vzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما