تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۵۵
کد مطلب : 62425
روش جدید جمع آوری زباله با ایده جوانان خلاق

جمع آوری زباله با کمک مردم در زمان تولید

زیست آنلاین :متاسفانه معضلی که هر روز شاهد رشد آن هستیم افزایش زباله در داخل شهر ها ، ورودی و خروجی شهرها ، روستاها و مهمتر از آن در سطح طبیعت است.
جمع آوری زباله با کمک مردم در زمان تولید
زیست آنلاین :متاسفانه معضلی که هر روز شاهد رشد آن هستیم افزایش زباله در داخل  شهر ها ، ورودی و خروجی شهرها ، روستاها و مهمتر از آن در سطح طبیعت است. به طوری که اکثریت مردم سالانه ، ماهانه و شاید هم روزانه  شاهد این مسئله هستند و همین باعث شد تا طرح پارسی پاک، در واقع سیستم امتیاز دهی به پاکبازان زمین  ، آغاز به کار کند. در واقع هدف این بود که  بزرگ‌ترین  تهدید را به فرصت تبدیل کرده تا بتوان با کمک خود مردم، زباله ها را در زمان تولید جمع آوری کند.  

ایمان صفاری رئیس هیات مدیره شرکت پاکبازان به زیست آنلاین  می گویند : چند ماهی جسته و گریخته در رابطه با روش های مختلف جمع آوری ، جداسازی ، بازسازی و تولید مجدد محصول از مواد قابل بازیافت تحقیق کردیم و بعد از اینکه اطلاعاتمان تکمیل تر شد از دوستانمان که در زمینه بازاریابی فعالیت می کردند کمک گرفتیم و توانستیم طرح خود را که انقلابی در صنعت تفکیک از مبدا می باشد را کامل تر کنیم و برای شروع کار و تامین هزینه اولیه آن شرکتی را با نام پاکبازان زمین و گیتی سترگ در سال ۱۳۹۵ ثبت کنیم  

وی در مورد نحوه فعالیت این شغل سبز در ادامه می گوید : ما مدعی ابداع  بهترین روش جمع آوری پسماندهای قابل بازیافت در سطح شهر به کمک روش های نوین فناوری و اطلاعات مبتنی بر وب در ایران هستیم. در واقع بر این اعتقاد هستیم که هزینه‌های بسته بندی محصولاتی که خانواده‌ها به هنگام خریدشان پرداخت می کنند را باید به آنها برگردانیم. در روش پیش گرفته‌،  پسماند خشک افراد را از آنها دریافت  می‌کنیم و بعد از تفکیک و ارزش سنجی آنها، معادل ارزش پسماندشان به افراد، اعتبار و یا امتیاز می‌دهیم و افراد می‌توانند امتیاز خود را در فروشگاه‌های طرف قرارداد شرکت مصرف کنند.

این کار آفرین شغل سبز در ادامه می گوید :. هر شخص دارای حساب کاربری جداگانه در جهت اعلام درخواست‌های خود و مشاهده‌ی امتیازات خود است. رانندگان ما، فروشندگان ما، انباردار هایمان و مسئولین تفکیک در انبارها نیز سایت‌های مخصوص خود را  در جهت اداره‌ی امور مشتریان دارا هستند.  

صفاری  در ادامه می گوید: ما اهداف خوبی برای این شغل سبز در نظر گرفته ایم ما معتقدیم می‌توانیم با تکثیر این فرهنگ بزرگ از طریق آموزش مناسب مردم، بار مسئولیت را از دوش دولت برداریم و خود با این کار باعث کاهش هزینه های دولت، در واقع افزایش توان دولت شویم. این را باورداریم که با اجرای این طرح توسط بخش خصوصی می‌توانیم هر چند کم به اقتصاد خانواده‌ها کمک کنیم . البته اگر بخش خصوصی ورود پیدا کند می تواند با اجرای این طرح  در سال اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال، برای تعداد زیادی از افراد اشتغال ایجاد کرد. ایده و ایده آل ما این است که  به بسته بندی محصولات به دید زباله نگاه نکنند  و از طریق آموزش‌های لازم متوجه شوند با رهاسازی آن‌ها در طبیعت چه آسیب های جبران ناپذیری به طبیعت ، حیوانات ، زمین و محیط زیست خودمان می‌زنیم.زمین میراث پدران ما و امانت فرزندان ماست.

توضیحات بیشتر در مورد فعالیت این شرکت را می توانید  در سایت شرکت به آدرسhttp://www.parsipak.ir   مطالعه کنید

https://zistonline.com/vdciw5aq.t1arr2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما