تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۲۴
کد مطلب : 62470
زیست آنلاین :محصولات ارگانیک همه شاخص های استاندارد را دارا هستند و به دلیل استفاده صحیح از آب و خاک و کود مناسب در فرایند تولید آنها ،حد مجاز آلایندگی را دارند که این مساله باعث می شود، دچار بیماری نشویم.
محصول ارگانیک حد مجاز آلایندگی در بدن را دارا است
 

به گزارش زیست آنلاین ؛ساحل سها  مدیرکل استاندارد استان مرکزی می گوید : محصولاتی که درفرایند  تولید آنها از آب سالم،کود طبیعی استفاده می شود ،می توانند نشان ملی ارگانیک ایران را از شورای عالی استاندارد که بالاترین مقام نهاد سیاست گذاری استاندارد است و ریاست آن را رئیس جمهور ودبیری آن را ریاست محترم استاندارد بر عهده دارند، دریافت کنند .

مدیرکل استاندارد استان مرکزی در ادامه می گوید : بحثی که ما داریم این است که تمام فرآورده های خوراک که مشمول مقررات استاندارد هستند ،وقتی که نشان استاندارد دریافت می کنند، حد مجاز آلاینده هایشان مورد سنجش قرار می گیرد و بر اساس شاخص های استاندارد سنجیده می شود.  

ساحل سها در ادامه می گوید : بر مبنای این شاخص می توانیم مشخص کنیم هر ماده و افزودنی که به بدن ما وارد می شود تا چه میزان می تواند مورد پالایش قرار بگیرد. زیرا سیستم های داخلی بدن مثل کلیه ها و کبد وظیفه این پالش را بر عهده دارند و می توانند نقش تصفیه در بدن ما را ایفا کنند

این مقام مسول در ادامه می گوید : ما در محصولات تک محصول مشکلی نداریم و بیشتر مواد هم میزان شاخص آلاینده گیشان پایین است و به همین دلیل  بدن می تواند طی فرایندی آن را مورد پالایش قرار دهد اما مشکل وقتی پیش می آید که بر مبنای روند زندگی نامناسبی که امروز داریم ، گاهی اوقات مواد مختلف غذایی را با هم مصرف می کنیم و گاهی برخی از این مواد دچار مواد افزودنی غیر مجاز هستند که می توانند این آلودگی را از زمان مراحل کشت،آبیاری و یا برداشت ناصحیح دریافت کرده باشند.

سها در ادامه می افزاید :وقتی این مواد را با هم مصرف می کنیم ممکن است تجمع این افزودنی ها در بدن بالا برود و بدن موفق به پالایش آنها نشود و رسوباتی را در بدن ایجاد کند وهمین رسوبات ، باعث بروز مشکل و بیماری شود .

مدیرکل استاندارد استان مرکزی در ادامه می گوید: اما کاری که کشاورزی ارگانیک انجام می دهد این است که از به وجود آمدن این رسوبات جلوگیری می کند . در واقع کشاورز ارگانیک محصولش را به گونه ای تولید می کند که  این آلاینده ها در حد مجاز باشندو به این وسیله از بروز بیماری ها در بدن جلوگیری می کند .

https://zistonline.com/vdciu5aq.t1ary2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما