تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : 62517
مدیر عامل انجمن کار آفرینی زنان و جوانان

اجرای کار آفرینی سبز به صورت پایلوت در خرم آباد

زیست آنلاین : محورهای سند ملی اشتغال می تواند به شکل گیری کسب و کار سبز کمک کند و این دو هدف را دنبال می کند . اول ایجاد شغل و دوم حفظ محیط زیست است که باید سهم آیندگان در آن حفظ شود .
اجرای کار آفرینی سبز به صورت پایلوت در خرم آباد
فیروزه صابر عضو موسس و مدیر عامل انجمن کار آفرینی زنان و جوانان با اشاره به رونمایی از سند ملی اشتغال به زیست آنلاین می گوید : در جریان مفاد این سند نیستم اما اگر این سند بتواند به کار آفرینی و حفظ محیط زیست منجر شود می تواند تاثیرات بسیار زیادی در زندگی همه ما بگذارد.
وی با اشاره به فعالیت انجمن کارافرینی زنان و جوانان می گوید : یکی از اقداماتی که این انجمن انجام می دهد این است که زمینه های اشتغال را برای جوانان و زنان فراهم می کند که هدف ایجاد  اشتغال ها این است که این مشاغل در چار چوب مشاغل سبز قرار بگیرد و در نهایت به حفظ محیط زیست منجر شوند
صابر با اشاره به اینکه اجرای  ایجاد کسب وکارهای سبز برای این انجمن در همه کشور فراهم نبود می گوید:  اما از انجا که امکانات برای اجرای آن در همه کشور وجود نداشت به صورت پایلوت آن رادر خرم آباد به اجرا در آورده ایم هدف این است که از منابعی که داریم استفاده کنیم و از ایده های نویی که جوانان می دهند حمایت کنیم و تا حد امکان در رسته های مختلف آنها را توانمند کنیم . در واقع این اقدام در قالب یک فرایند مشاوره ای انجام می شود
این فعال حوزه کار آفرینی در ادامه می گوید : البته این مشاوره ها مبتنی بر مطالعات بومی منطقه و توان اقتصادی جوانان ایده پرداری است که به ما مراجعه می کنند.
وی در ادامه در مورد اجرای پایلوت ایجاد مشاغل سبز در خرم آباد می گوید : در واقع روند کار به این گونه است که در آنجا از میان ۸۵ جوانی که ثبت نام کردند ، ۴۰ نفر آنها که ایده های بهتری داشتند شناسایی شدند و در حوزه ایجاد کسب و کار ، چالش های پیش روو چگونگی حل مشکلات پیش رو  آموزش می بینند .آنها با فرصت های کسب و کاری که در منطقه شان وجود دارد آشنا می شوند و از طریق انجمن با مسولان و سرمایه گذاران آشنا می شوند و بعد از آن نیز خدمات مشاوره می بینند .جوانانی که ایده هایشان قابلیت پیاده شدن، داشته باشد ،مورد تایید قرار می گیرند و پس از این مراحل با امکانات و تسهیلات برای شغلشان ایجاد و آنها مشغول به کار می شوند .
صابر در ادامه می گوید : در واقع هدف ترویج مشاغل سبز و توانمند سازی این جوانان در منطقه ای است که در آن زندگی می کنند . این گروه می توانند به مدت یکسال از خدمات مشاوره ما استفاده کنند . به نظر می آید که اگر این جوانان  در پیوند با سرمایه گذاران قرار بگیرند و ایده هایشان را اجرایی کنند ، قابلیت خویش فرمایی را خواهند داشت و خودشان می توانند بدون آنکه به دنبال استخدام در این اداره یا آن اداره باشند کسب و کار خوبی به راه بیندازند .
وی در ادامه می گوید : این جوانان برای آنکه بتوانند شغلشان را اداره کنند و صاحب تجربه شوند در جلساتی شرکت می کنند که کار آفرینان موفق تجربیات خود را در اختیار آنها قرار می دهند .
این فعال حوزه زنان و محیط زیست در ادامه می گوید : مشاغل و کسب و کارهایی در جرگه مشاغل سبز قرار می گیرند که به پایداری محیط زیست منجر شوند و پایداری محیط زیست معنایش این است که منابع طبیعی و منابع انرژی منحصر به زمان ما نیست و باید سهم آیندگان حفظ شود.
صابربا اشاره به اینکه مشاغل زیادی در این مجموعه قرار می گیرد ادامه می دهد : انواع بازیافت،بهینه کردن انرژی، کشاورزی پایدار، تولید مواد غذایی ارگانیک ،کسب و کارهایی که محصول سبز تولید می کنند ،صنایعی که تولیداتش محصول سبز است همگی در این جرگه قرار می گیرند و بیشتر مشاغلی که قصد داریم راه اندازی کنیم در این گروه قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست در شرایط کنونی که بسیاری از منابع در دهه های گذشته به سمت نابودی رفته اند ضروری به نظر می رسد می گوید : هر کس به سهم خودش باید در حفظ محیط زیست تلاش کند ایجاد کسب و کارهای سبز می تواند قدم بزرگی در این راستا باشد.

https://zistonline.com/vdca0mni.49nu615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما