تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۲۰
کد مطلب : 62529
هر یک از این توربین‌های غول پیکر ۱۹۵ متر ارتفاع دارند. تا به حال سابقه نداشته توربین هایی با چنین ارتفاعی در جهان برای تولید برق به کار گرفته شود. با هر بار چرخش پره‌های یکی از این توربین‌ها می‌توان برق مورد نیاز برای یک خانه مسکونی را برای مدت ۲۹ ساعت تامین کرد.
توربین های غول پیکر بادی
مهندسان انگلیسی با نصب مجموعه‌ای از بزرگترین توربین‌های بادی جهان در شمال غرب این کشور کار تهیه برق از آن‌ها را از این هفته آغاز می‌کنند.

 هر یک از این توربین‌های غول پیکر ۱۹۵ متر ارتفاع دارند. تا به حال سابقه نداشته توربین هایی با چنین ارتفاعی در جهان برای تولید برق به کار گرفته شود.

توربین‌های جدید که در کنار مجموعه‌ای از توربین‌های قدیمی‌تر و مربوط به یک دهه قبل نصب می‌شوند، متشکل از ۳۲ توربین عظیم الجثه هستند. طول هر یک از پره‌های توربین مذکور ۸۰ متر است و با استفاده از ظرفیت کل این مجموعه می‌توان ۲۵۸ مگاوات ساعت برق تولید کرد.

شرکت انرژی دانمارکی DONG که مدیریت این طرح را بر عهده داشته، می‌گوید با هر بار چرخش پره‌های یکی از این توربین‌ها می‌توان برق مورد نیاز برای یک خانه مسکونی را برای مدت ۲۹ ساعت تامین کرد.

انگلیس یکی از کشورهای پیشروی جهان در زمینه نصب و استفاده از توربین‌های بادی است و از این طریق ۵.۳ گیگاوات انرژی برق مورد نیاز خود را تامین می‌کند  منبع: برق نیوز https://zistonline.com/vdcdnk09.yt0xx6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما