تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۴۰
کد مطلب : 62542
بر اساس ارزیابی دفتر مدیریت نظارت بر بهره‌برداری نیروگاه‌های برق آبی شرکت مدیریت منابع آب ایران، رتبه اول تولید انرژی برق آبی کشور به نیروگاه مسجدسلیمان اختصاص یافت.تولید انرژی این نیروگاه در سال ۹۴، دو میلیون و ۶۳۹ هزار و ۱۲ مگاوات ساعت بوده که این میزان تولید در سال ۹۵ با ۶۳. ۳ درصد رشد، به دو میلیون و ۷۳۴ هزار و ۹۷۵ مگاوات ساعت رسیده است.
نیروگاه مسجد سلیمان رتبه اول انرژی برق آبی را گرفت
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه مسجدسلیمان با اعلام این خبر گفت: تولید انرژی این نیروگاه در سال ۹۴، دو میلیون و ۶۳۹ هزار و ۱۲ مگاوات ساعت بوده که این میزان تولید در سال ۹۵ با ۶۳. ۳ درصد رشد، به دو میلیون و ۷۳۴ هزار و ۹۷۵ مگاوات ساعت رسیده است.


"فرهاد علیدوستی" تصریح کرد: ششمین سال متوالی است که این نیروگاه مقام نخست تولید انرژی برق آبی کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به سهم ۶۵. ۱۶ درصدی تولید انرژی نیروگاه مسجدسلیمان از کل تولید نیروگاه‌های برق آبی کشور در سال ۹۵ خاطرنشان کرد: این موفقیت در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل حاصل شده و نتیجه تلاش همکاران در همهٔ بخش‌های نیروگاه است.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه مسجدسلیمان ادامه داد: در حال حاضر، تعمیرات سالیانه واحدهای نیروگاه مسجدسلیمان به اتمام رسیده و نیروگاه با حداکثر تولید، آماده مشارکت درتأمین انرژی پیک تابستان است.
سد و نیروگاه ۲۰۰۰ مگاواتی مسجدسلیمان دارای هشت واحد ۲۵۰ مگاواتی است و نقش موثری در تولید انرژی الکتریکی، تنظیم ولتاژ، فرکانس و پایداری شبکه برق کشور بر عهده دارد. منبع: پاون  https://zistonline.com/vdcirwaq.t1ar52bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما