تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : 62557
زیست آنلاین : انجمن مدیریت سبز ایران در راستای بهره‌گیری از دانش و تجربیات بین‌المللی در حوزه‌های مختلف مدیریت محیط زیست و مسائل مرتبط با توسعه پایدار با سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی معتبر در ارتباط است و مجوزهای جهانی خود را از این مراجع گرفته است
بنیاد های جهانی صادر کننده مدارک سبز ایران

بنیاد جهانی انرژی و انجمن کسب و کار سوئیس دو بنیاد جهانی هستند که انجمن سبز بر اساس استانداردهای این دو شرکت گواهی صادر می کند .

بنیاد جهانی انرژی
به گزارش زیست آنلاین :بنیاد جهانی انرژی به عنوان بزرگ‌ترین مرجع ارزیابی و حمایت‌کننده از طرح‌های محیط زیستی به ویژه انرژی است که حدود ۳۰ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است. بیش از ۱۶۰ کشور جهان عضو رسمی این بنیاد هستند و بزرگ‌ترین طرح‌های محیط زیستی از سوی سازمان ملل به منظور نظارت به این بنیاد سپرده می‏شود. در حال حاضر افرادی مانند آقای کوفی عنان (دبیر کل پیشین سازمان ملل) و خانم مانکا گاندی (عضو مجلس سنا و وزیر اسبق محیط زیست هندوستان) عضو هیئت رئیسه آن هستند. این بنیاد یک سازمان غیرانتفاعی است که در پی افزایش آگاهی‌ها و جلب توجهات در راستای ایجاد یک بازنگری و تجدید نظر جهانی در حوزه مسائل مرتبط با انرژی و محیط زیست فعالیت می‌کند. هر ساله بیش ۱۱۰۰۰ طرح در حوزه‌های نوآوری‌های محیط زیستی برای ارزیابی به این بنیاد ارسال میشود  و در نهایت پس از ارزیابی حدود ۱۲۰ طرح پذیرفته شده و مورد قدردانی قرار می‌گیرند.
ارتباط انجمن سبز با این بنیاد سبب شده است گواهینامه های بین المللی  که شناخته‌شده‌ترین تأییدیه در سطح جهان رادارد از سوی این بنیاد برای شرکت هایی که در راستای سبز شدن حرکت می کنند صادر شود.
انجمن کسب و کار پایدار سوئیس
انجمن کسب و کار پایدار سوئیس که یک سازمان غیردولتی است در سال ۱۹۹۵ در سوئیس تأسیس شده و در حوزه توسعه پایدار در کشورهای در حال توسعه به ویژه کشورهای خاورمیانه، آفریقا و مغرب فعالیت می‌کند. شعار این انجمن «وصل کردن دو بخش از دنیا به هم» است و می‌کوشد تجربیات کشورهای توسعه‌یافته را به دیگر کشورها منتقل کند. افزایش آگاهی‌ها، آموزش‌های تخصصی، انجام پروژه‌های پایلوت و ... در حوزه توسعه پایدار، از جمله فعالیت‌های انجمن کسب و کار پایدار سوئیس است.
انجمن مدیریت سبز ایران تاکنون دوره‌های آموزشی متعددی را با همکاری این انجمن به صورت مشترک برگزار کرده است.

https://zistonline.com/vdcefn8p.jh8wni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما