تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب : 62560
وعده‌های رو به عقب کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در رابطه با موضوع تغییرات اقلیمی عینیت پیدا کرده است.
دولت جدید آمریکا زنگ خطری برای محیط زیست
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با انتصاب انکارکنندگان گرمای جهانی در پست‌های کلیدیِ دولت این کشور، وعده‌های انتخاباتی خود را در مورد تغییرات اقلیمی محقق کرده است. در واقع نقض قوانین اقلیمی این کشور را در موضوع مقابله با تغییرات آب و هوایی به قرن نوزدهم برمی‌گرداند.

به گفته کارشناسان این اقدام عقب‌نشینی بزرگی است که نقش آمریکا را در نظم جهانی تضعیف می‌سازد.

حکم دونالد ترامپ که برچیننده برنامه انرژی پاک است در کنار اجرای برنامه‌های مطرح شده با ادعای رونق بخشیدن به صنعت زغال سنگ پاک و تولید اشتغال، امضا شد. اما واقعیت این است که به دلیل ماشینی شدن، صنعت زغال‌سنگ آمریکا نسبت به دهه ۱۹۴۰ میلادی ۵۰ درصد افزایش تولید داشته در حالی که تعداد کارگران آن به یک هشتم رسیده است.

نادیده گرفتن معضل تغییرات اقلیمی برای شهروندان آمریکایی ضرر رسان است. همچنین بنگاه‌های اقتصادی تحت تاثیر حوادث آب و هوایی و دیگر خطرهای اقتصادی ناشی از تغییرات اقلیمی قرار دارند. در عین حال سلامت انسان‌ها نیز تحت تاثیر سوخت‌های فسیلی است.

تغییرات اقلیمی همواره موضوع مورد بحث در نشست‌های جهانی و بین‌المللی بوده است. همچنین این موضوع بخشی از دستورالعمل نشست‌های مهم همچون کنفرانس‌های بین‌المللی، گروه ۷ و گروه ۲۰ بوده است.

نشست گروه ۷ فرصتی است که هماهنگ نبودن دونالد ترامپ با جهان را آشکار می‌سازد. در این شرایط رفتار رئیس‌جمهوری آمریکا نه تنها نشان‌دهنده عقب‌نشینی خطرناک در تحقق اهداف انتشار آلاینده‌هاست بلکه توافق پاریس را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد.

 

منبع: ایسنا

 

https://zistonline.com/vdciuwaq.t1arq2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما