تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۴۵
کد مطلب : 62564
ساخت هر نیروگاه پنج کیلوواتی ۲۵۰ میلیون ریال هزینه دارد و برای نصب آن ۴۵ مترمربع مساحت لازم است. با نصب این نیروگاه‌ها میانگین تولید و فروش برق یک خانواده به شرکت برق ماهیانه ۶ تا هفت میلیون ریال است و در مدت سه و نیم سال هزینه نصب آن تامین می‌شود.
بهره برداری از 4 نیروگاه خورشیدی خانگی در خراسان رضوی
مسئول کانون بازنشستگان سپاه استانی خراسان رضوی در این مراسم گفت: سبزوار دومین شهر خراسان رضوی پس از مشهد است که نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در آن راه اندازی شد.


غلامرضا محمد پور افزود: ساخت و نصب این نیروگاه‌ها از پارسال در خراسان رضوی آغاز و تاکنون ۲۹ نیروگاه خورشیدی در این استان را ه اندازی شده است. ساخت هر نیروگاه پنج کیلوواتی ۲۵۰ میلیون ریال هزینه دارد و برای نصب آن ۴۵ مترمربع مساحت لازم است.
وی ادامه داد: با نصب این نیروگاه‌ها میانگین تولید و فروش برق یک خانواده به شرکت برق ماهیانه ۶ تا هفت میلیون ریال است و در مدت سه و نیم سال هزینه نصب آن تامین می‌شود.
او گفت: در این نیروگاه‌ها هیچگونه سوختی مصرف نمی‌شود و علاوه برکاهش مصرف انرژی و آلودگی محیط زیست، منبع درآمدی برای خانواده‌ها نیز است.
فرمانده تیپ ۴۷ مهندسی رزمی سپاه سبزوار هم در این مراسم گفت: این طرح به صورت یک طرح ملی در کشور تصویب شده و وزارت نیرو بر اساس تفاهمنامه در مدت ۲۰ سال برق تولید شده را به صورت تضمینی خریداری می‌کند.
سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا داجلری افزود: استفاده از انرژیهای رایگان و پاک سبب جلوگیری از اسراف انرژیهای تجدیدناپذیر، افزایش تولید ملی و کاهش آلودگی محیط زیست می‌شود. در &#۳۹;سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال&#۳۹; یکی از مباحث موضوع انرژی است و استفاده از نیروگاههای خورشیدی سبب حفظ انرژیهای فسیلی برای آیندگان و ذخیره منابع ملی می‌شود. منبع: ایرنا  https://zistonline.com/vdcc0pqe.2bqie8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما