تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۲۱
کد مطلب : 62567
نایب رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس با اشاره به راهکارهای کاهش گازهای گلخانه‌ای و مقابله با تغییرات اقلیمی، گفت: سازمان محیط‌زیست برنامه خود را در این حوزه ارایه کند.
 کاهش سوخت‌های‌فسیلی راهکار مقابله با تغییرات اقلیمی
جبار کوچکی نژاد در خصوص راهکارهای کاهش گازهای گلخانه‌ای و مزیت طرح ترسیب کربن، گفت: گازهای گلخانه‌ای در اکثر کشورهای دنیا مشکلات عدیده‌ای را رقم زده و آسیب جدی به لایه اوزون وارد کرده است، کنوانسیون‌هایی نیز ایجاد شده تا همه کشورها را متعهد به کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران نیز در بسیاری از کنوانسیون‌های بین‌المللی عضو است، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط‌ زیست باید در راستای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای برنام‌ریزی‌های دقیق ارایه کند تا در مجامع بین المللی نیز نقش آفرینی کنیم.

وی افزود: در شرایط فعلی قوانین در این زمینه وجود دارد، لایحه هوای پاک که اخیرا به تصویب رسیده نیز در موادی بر کاهش گازهای گلخانه‌ای تاکید کرده است. البته سازمان حفاظت محیط‌زیست می‌تواند با ارایه لایحه‌ای موجبات تدوین قانون جامع را فراهم آورد.

کوچکی‌نژاد معتقد است: در راستای تحقق طرح ترسیب کربن استفاده از سوخت‌های فسیلی کاهش می‌یابد، استفاده از خودروهای هیبردی و برقی نیز یکی از این اقدامات است که در لایحه هوای پاک هم دیده شده؛ بنابراین توجه به این موضوعات تاثیر بسیاری خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر کاهش گازهای گلخانه‌ای در مدیریت تغییرات گلخانه‌ای، گفت: غلظت کربن موجود در جو سبب عدم کنترل تغییرات اقلیمی شده، بنابراین رسوب کربن و استفاده از سوخت‌های پاک موجب مقابله با تغییرات اقلیمی می‌شود.

نایب رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توسعه فضای سبز و حفظ منابع طبیعی، تصریح کرد: در راستای کنترل تغییرات اقلیمی و اجرای طرح ترسیب کربن باید احیای مراتع تخریب یافته و اتخاذ رویکردی یکپارچه و همه‌جانبه‌نگر در مدیریت مراتع نیز ضروری است.

 

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

 

https://zistonline.com/vdcfetdv.w6d0vagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما