تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۲۸
کد مطلب : 62568
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دفن غیراصولی زباله در بیمارستان ها آلودگی جامعه را به همراه خواهد داشت، گفت: قطعا باید با بیمارستان‌های متخلف برخورد جدی شود
 افزایش آلودگی در سایه دفن غیر اصولی زباله های بیمارستانی
محمد وحدتی هلان درباره اخطار محیط زیست به بیمارستان هایی که مشکل مدیریت پسماند دارند، افزود: واقعیت آن است که اگر مراکز درمانی مدیریت خوبی در پسماندهای بیمارستانی نداشته باشند، آلودگی ها کل جامعه را فرا می گیرد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر هزینه مناسبی برای دفن اصولی پسماندهای بیمارستانی نشود باید دو برابر این هزینه را صرف درمان بیماری های ناشی از دفن غیراصولی زباله های بیمارستانی کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: مدیریت پسماند باید در بیمارستان ها رعایت شود و این مهم، موضوعی است که مسئولان بیمارستانی نیز از آن آگاه هستند و اگر بیمارستانی دفن اصولی زباله ها را رعایت نمی کند باید برخورد قاطعی با مسئولان بیمارستانی صورت گیرد زیرا از ضرورت مدیریت پسماند آگاه هستند اما ان را انجام نمی دهند.

وی درباره وظیفه شهرداری نسبت به دفن اصولی زباله های بیمارستانی، افزود: شهرداری موظف است زباله های فاقد آلودگی را از بیمارستان ها دریافت و آن را دفن کند این بدان معنا است که بیمارستان ها باید زباله ها را از آلودگی رفع کرده و سپس آن را به شهرداری تحویل دهند.

وحدتی هلان درباره میزان تولید زباله در کشور، یادآور شد: روزانه ده ها تن زباله در مراکز درمانی تولید می شود و با توجه به مصارف بیماران باید مدیریت درستی برای دفن این زباله ها صورت گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری ضرورت خرید دستگاه اتوکلاو برای بیمارستان ها، گفت: وجود دستگاه اتوکلاو برای بیمارستان ها ضروری است و اگر وجود نداشته باشد مجوز فعالیت بیمارستان ارایه نخواهد شد لذا در بیمارستان ها دستگاه اتوکلاو وجود دارد اما برخی مراکز درمانی به دلایل مختلف از آن استفاده نمی کنند که باید با متخلفان برخورد شود.

 

منیع: خبرگزاری خانه ملت

 

https://zistonline.com/vdcg7n93.ak9x34prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما