تاریخ انتشار :جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : 62578
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از معضلات و پیامدهای زندگی صنعتی فاصله گرفتن از طبیعت است بنابراین سعی در کم کردن این فاصله داشته باشیم.
حضور در طبیعت بیماری ها را کاهش می دهد
مصومه ابتکار درهمایش روز جهانی ام اس افزود: حضور در طبیعت بسیاری از بیماری ها را از بین می برد زیرا موجب کاهش استرس می شود. 
وی اظهار کرد: یکی از برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست حضور گردشگران و دوستداران طبیعت در پارک های ملی همراه با حفظ محیط زیست و مولفه های زیستی موجود در آنها است. 
وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست آماده هر گونه همکاری با انجمن ام اس در راستای حفظ محیط زیست و توسعه فضای سبز است. 
ابتکار با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از عوامل تشدید بیماری ام اس است گفت: دولت و سازمان محیط زیست در راستای کاهش آلودگی هوا اقدامات زیادی انجام داده که کاهش الودگی هوا در هشت کلانشهر که حدود ٣٠ میلیون جمعیت دارد را به همراه داشت. 
وی ادامه داد:هوای سالم و پاک در اصفهان در سال ٩٥ نسبت به سال ٩٣ تا سه برابر افزایش یافت، شیراز در سال ٩٥ هیچ روز ناسالم نداشت و تهران نیز دو سال ٩٢ ، ١٩٦ روز سالم و پاک داشت که در سال ٩٥ به ٢٧٧ روز رسید. 
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اجرای طرح های کاهش الودگی هوا همچنان ادامه دارد گفت: با همکاری هم هوا، آب، خاک و محیط زیست سالم را به دست خواهیم آورد. 
وی تاکید کرد: الودگی هوا، خاک و آب می تواند یکی ازعوامل تشدید ام اس باشد که اصلاح شیوه زندگی در راستای حفظمحیط زیست بسیار مهم است و ارتباط سازمان محیط زیست با ام اس همین مقوله است.
وی تاکید کرد: یکی از رویکردهای دولت یازدهم حفاظت از محیط زیست و ایجاد نشاط در زندگی است. 
همچنین در این مراسم ابتکار از نماد جدید ام اس که لک لک سفید ایرانی است رونمایی کرد.
مراسم روز جهانی ام اس عصر امروز پنجشنبه و با حضور چهره های مطرح از جمله دکتر محمد جواد ظریف وزیرخارجه، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، معصومه ابتکارمعاون رئیس جمهوری ، محمدصادق خرازی عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان و نمایندگانی از کشورهای ژاپن، ایتالیا، کره جنوبی، عراق ، استرالیا و پاکستان درمحل سالن اجتماعات موسسه اطلاعات برگزار شد.
بیماری ام اس (Multiple sclerosis) یک بیماری ناتوان‌کننده است که مغز و نخاع را تحت تاثیر قرارداده و باعث از دست‌دادن کنترل، دید، تعادل و حواس (بی حسی) می‌شود.
بیماری MS به عنوان شایع ترین اختلال عصبی، عارضه ای است که در زنان بیشتر از مردان دیده می شود و به منظور افزایش آگاهی عمومی درباره آن و اقدامات پیشگیرانه، ۲۵ ماه مه (۴ خرداد) روز جهانی ام اس نامگذاری شده است.

 

منبع: ایرنا

https://zistonline.com/vdch6mn-.23niqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما