تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : 62603
مطالعه جدید نشان می دهد افزایش دما در طول شب به دلیل تغییرات اقلیمی می تواند منجر به خواب بی کیفیت تر برای میلیون ها نفر شود.
تاثیر گرمایش زمین  بر بی خوابی
بررسی محققان دانشگاه هاروارد آمریکا نشان می دهد گزارش مردم آمریکا از تعداد شب های دارای خواب ناکافی در طول ماه های تابستانی دو برابر شده است.

نیک آبرادوویچ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «احتمالا در سال های آینده به دلیل تغییرات اب و هوا، این مشکل در طول سال ادامه پیدا خواهد کرد.»

وی در ادامه می افزاید: «تغییرات آب و هوا احتمالا موجب افزایش تعداد شب های با دمای بسیار گرم می شود. با بررسی مدل اب و هوا مربوط به دما در سال ۲۰۵۰ و ۲۰۹۹ پیش بینی می کنیم که با افزایش بیشتر دما، تعداد شب های بیخوابی نیز افزایش می یابد.»

به گفته محققان، افراد ۶۵ سال و بالاتر در مقایسه با افراد جوان، دو برابر بیشتر بیخوابی شبانه را در طول فصل گرم تجربه می کنند.

همچنین محققان عنوان می کنند این داده ها مربوط به ایالات متحده، یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان بوده که از امکانات سرمایشی خوبی برخوردار است. انتظار می رود با بررسی داده های کشورهای نظیر هند و برزیل، تاثیرات گرمایش زمین به مراتب شدیدتر باشد.

 منبع: مهر  https://zistonline.com/vdcgw393.ak9xz4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما