تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۴۵
کد مطلب : 62650
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس با اشاره به ارتباط مستقیم ترسیب کربن با اشتغال سبز، گفت: توسعه فعالیت‌های سبز، کشاورزی پایدار، جنگل‌کاری و حفظ مراتع ثمره ترسیب کربن است که منجر به توسعه اشتغال سبز می‌شود.
ارتباط مستقیم ترسیب کربن با اشتغال‌سبز
احمد علی کیخا در واکنش به رونمایی سند راهبرد ملی تغییر اقلیم و طرح ترسیب کربن، گفت: ترسیب کربن به معنای ذخیره کربن مازاد در هوا است، کربن‌های مازاد ناشی از فعالیت های اقتصادی، صنعتی و خدماتی مانند خودرو است، کشور ما نیز از جمله کشورهایی است که از نظر تولید گازهای گلخانه‌ای در شرایط نامناسبی قرار دارد.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کشور ما از منظر جهانی نیز ملزم به کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای است، ترسیب کربن هم با این هدف از سال‌ها قبل با همکاری دفتر سازمان ملل و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در استان‌های خراسان جنوبی آغاز شده که عملکرد خوبی هم داشته است.

وی با اشاره به اینکه طرح ترسیب کربن باید به سایر نقاط کشور نیز بسط داده شود تا ضمن توسعه در دستور کار سایر دستگاه‌ها هم قرار گیرد، افزود: در واقع یکی از منافع زیست محیطی فعالیت‌های کشاورزی و توسعه جنگل‌‌ها و مراتع، ترسیب کربن است لذا هرچه در این زمینه‌ها موفق‌تر عمل شود به نوعی کار ترسیب کربن بیشتری انجام می‌گردد.

کیخا با بیان اینکه طرح ترسیب کربن در دستور کار ویژه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است، گفت: طرح ترسیب کربن ارتباط مستقیمی با اشتغال سبز دارد، در واقع وقتی توسعه فعالیت‌های سبز، کشاورزی پایدار، جنگل‌کاری و حفظ مراتع دنبال ‌شود، مفهوم اشتغال سبز را دارد کما اینکه با داشتن منافع زیست‌‌محیطی بستری برای مردم ایجاد می‌شود که به پایداری محیط‌زیست می‌انجامد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: گاها برخی فعالیت‌ها اشتغال بالایی دارد اما در جریان بلند مدت به نفع کشور نیست، اما توسعه فعالیت‌های سبز نه تنها سازگار با محیط است بلکه به نوعی تضمینی برای پایداری این فعالیت‌ها در بلند مدت است.

محسن ناصری مدیر طرح ملی تغییر آب و هوا در نشست رونمایی از سند «راهبرد ملی تغییر اقلیم کشور»، گفت: در بخش منابع طبیعی و تنوع زیستی این سند، مواردی مثل توسعه منطقه‌ای و روستایی اقلیم‌محور، استقرار نظام مدیریتی سازگار با تغییر اقلیم، توانمندسازی نظام اقدامات جبرانی و حمایتی، توسعه اقدامات تحقیقاتی، ترویجی، فرهنگی، آموزشی و تربیت نیروهای انسانی مورد نظر قرار گرفت.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

 

https://zistonline.com/vdciuqaq.t1arw2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما