تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : 62949
زیست انلاین : حسین محمودی، عضو هئيت علمي پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی می گوید :مدیریت کشاورزی در هیچ دوره ای بی اشتباه نبوده است. يكي از اين اشتباهات سو مديريت محيط زيستي در بخش كشاورزي است. در سالهاي اخير به دليل وخيم تر شدن وضعيت محيط زيستي كشور ، عدم درك و فهم مديران به مسايل محيط زيستي پيامدهاي بسيار مخربي به بار آورده است.
مديريت بخش كشاورزي كشور نيازمند فهم محيط زيستي است
محیط زیستی نبودن و عدم آشنایی برخي از مديران بخش کشاورزی به این حوزه، موجب اتخاذ تصميم هايي شده است كه در بحراني تر شدن وضعيت محيط زيست كشور نقش اساسي داشتند. و می گوید: متاسفانه در دوره های قبل  وزراي كشاورزي محیط زیستی نبوده اند و دغدغه ها و مشکلات این حوزه را نمی شناختند .
این استاد دانشگاه  در ادامه به زیست انلاین می گوید : وزارت کشاورزی نیاز به وزیری دارد که از جنس محیط زیست باشد . این حوزه و دغدغه هایش را بشناسد  و به این طریق ما را به سمت کشاورزی محیط زیستی ببرد و موجبات سياستگذاري اكولوژيك  در كشاورزي را فراهم كند.
محمودی  در ادامه می گوید : بايد با سياست هاي درست، توان اكولوژيك  کشاورزی را افزايش داد و اقتصاد اكولوژيك  را جايگزين اقتصاد رايج در كرد.

دكتر محمودي  با اشاره به نبود دیپلماسی فعال کشاورزی می گوید : در حال حاضر ضرورت ديپلماسي كشاورزي بسيار مهم است. متاسفانه ما دیپلماسی کشاورزی نداریم.
وی با اشاره به اینکه ما کشوری با تاريخ طولاني کشاورزی هستیم در ادامه می گوید : شغل کشاورزی  جذابيت خود را از دست داده و ميانگين سن كشاورزان كشور بالاست. اين نشان ميدهد مديران بخش كشاورزي برنامه جامعي براي استفاده از ظرفيت هاي شغلي كشاورزي ندارند. با يك برنامه گام به گام مي توان شرايطي فراهم آورد تا كشاورزي براي جوان تر ها هم جذاب شود و بسياري از دانش آموخته هاي كشاورزي جذب بازار كار كشاورزي و صنايع مربوط به آن شوند. براي مثال، کشاورزی ارگانیک روشی است که برای جوان ها جذاب است كه با حمایت از این بخش می توان برخي از جوان هاي بيكار و علاقه مند را جذب بازار كار کشاورزی كرد. اين همه كار خوب را وزيري مي تواند عملياتي كند كه درك و نگرش عميقي به محيط زيست و مسائل آن داشته باشد.

https://zistonline.com/vdcjhhem.uqe8xzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما