تاریخ انتشار :شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : 62995
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نبود متولی مشخص را چالش گردشگری سلامت دانست و از جولان دلالان سلامت در این حوزه انتقاد کرد.
گردشگری سلامت زیر سلطه دلالان
حیدر علی عابدی از مغفول ماندن گردشگری سلامت در کشور انتقاد کرد و افزود: متاسفانه توریسم سلامت با وجود پزشکان حاذق، مراکز درمانی مناسب، جاذبه های زیارتی و سیاحتی و کادر درمانی در کشور مغفول مانده و نتوانسته ایم به درستی ازاین صنعت درآمدزایی و اشتغال زایی کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه توریسم سلامت در کشور جدی گرفته نشده است، تصریح کرد: گردشگری سلامت باید به عنوان دغدغه ای مهم جدی گرفته شود.

وی از نبود متولی مشخص و واحد در حوزه گردشگری سلامت انتقاد کرد و با تاکید بر اینکه این موضوع از دغدغه های توریسم سلامت است، گفت: ظرفیت های مناسبی برای توسعه و رونق گردشگری سلامت در کشور وجود دارد که می توان با استفاده از این ظرفیت ها صنعت توریسم را در کشور رونق داد و از طریق آن درآمدزایی کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت تعیین متولی مشخص برای توسعه توریسم سلامت، افزود: متولی صنعت گردشگری سلامت باید مشخص و تعیین شود زیرا زمانی که افراد برای اخذ مجوز مراجعه می کنند به دلیل آنکه این صنعت فرآیند قانونی مشخصی نداند بنابراین با سردرگمی موجب شده و نمی توانند در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم، از جولان دلالان در حوزه گردشگری سلامت انتقاد کرد و ادامه داد: متاسفانه به دلیل آنکه فرآیندها در این حوزه به صورت قانونی تعریف نشده بنابراین زمینه فعالیت افراد سودجو در این زمینه مهیا شده این در حالی است که با چنین روندی اگر بخواهیم در آینده این صنعت را توسعه دهیم ممکن است با استقبال مواجه نشود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در رابطه با علت نبود آمار مشخص و دقیق از تعداد گردشگران سلامت، گفت:  نبود سامانه ثبت آمار بیماران و فراهم نبودن زمینه های قانونی این صنعت باعث شده آماری از تعداد گردشگران سلامت در دست نباشد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

https://zistonline.com/vdcamoni.49nuo15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما