تاریخ انتشار :سه شنبه ۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : 63031
نایب رئیس مجمع نمایندگان تهران با تاکید بر لغو مصوبه برج-باغ، گفت: این مصوبه که نفس درختان پایتخت را گرفته باید جهت توقف تراکم فروشی و صیانت از باغات متوقف شود.
مصوبه برج-باغ نفس درختان پایتخت را گرفته است
محمد رضا نجفی در خصوص مصوبه برج- باغ، گفت: با توجه به تراز منفی گیرنده‌های آلودگی هوای تهران، فضای سبز و ضرورت حفظ حداقل شرایط زندگی مناسب برای مردم نباید پیش از آنکه تدابیر جایگزین اندیشیده شود، اجازه تغییر کاربری به نفع سایر کاربری‌ها داده شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لغو مصوبه برج-باغ، تصریح کرد: این مصوبه باید متوقف شود تا مطالعات لازم انجام شده و بر اساس آن تصمیم مناسبی اتخاذ شود، متاسفانه بعد از مصوبه برج- باغ نه تنها باغات تهران حفظ نشد بلکه این مصوبه به عنوان عاملی برای افزایش قیمت مسکن در مناطق شمال شهر تهران عمل کرد.

وی افزود: تراکم فروشی، نفس درختان پایتخت را گرفته و از زمانی که مصوبه برج باغ در شورای شهر تصویب شد سرانه فضای سبز تهران روز به روز کاهش یافته است.

نجفی یادآور شد: مصوبه باید لغو شود اما قرار نیست هزینه این اقدام که به رفع آلودگی کمک کند از جیب مالکین باغ‌ها هزینه شود، بنابراین حفظ این باغات توسط مالکان باید از سوی نهادهای دولتی جبران شود، البته شهرداری با کمک دولت هم می‌تواند نسبت به خریداری این باغات و حفظ و نگهداری از آن اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درباره علت تخطی سازندگان از سطح اشغال ۳۰ درصد، گفت: ساخت‌و سازهای گسترده از تبعات غیرقانونی ارایه مجوز‌های قانونی است؛ در واقع حجم تراکم، پارکینگ، رمپ و سایر موارد که در برج -باغ‌ها سوار می‌شود با سطح اشغال تامین نمی‌شود، به همین دلیل در اکثر مواقع سازندگان از ۳۰ درصد فراتر رفته و به ۷۰ درصد باغ دست‌اندازی کرده‌اند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مصوبه برج-باغ زمینه ساز قلع و قمع باغات توسط سوداگران شده به نوعی که تمام باغات به برج و منازل مسکونی تبدیل کرده است، بنابراین  این مصوبه باید هر چه سریعتر متوقف شود تا شورای شهر نسبت به تصویب مصوبه جایگزین اقدام کند.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

 

https://zistonline.com/vdccsxqe.2bq118laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما