تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۴۰
کد مطلب : 63044
صبح امروز عکسی از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سایت ها منتشر شد که در آن ابتکار کیسه پلاستیکی برای جمع آوری نمادین زباله های رها شده در منطقه گردشگری گل رامیان در دست داشت.
یک بام و دو هوای ابتکار در مورد کیسه های پلاستیکی
به گزارش زیست آنلاین شاید در نگاه اول اقدام این حرکت نمادین از سوی معاون رئیس جمهور امری پسندیده  به نظر برسد اما وجود کیسه پلاستیکی که خود ابتکار بر مضرات آن  بر محیط زیست بارها اشاره کرده است در دستان وی جای بسی تامل دارد.
گفتنی است سال گذشته رئیس سازمان حفاظت محیط  از تصویب آیین‌نامه‌ مربوط به اعمال محدودیت‌های برای مصرف کیسه های پلاستیکی در دولت خبر داد، اما امروز وی فارغ از اینکه کیسه های پلاستیکی می تواند تهدید جدی برای محیط زیست باشد با کیسه پلاستیکی به پاکسازی محیط زیست مشغول شد، حال این سوال مطرح می شود وی که سکان دار مهم ترین رکن سازمان محیط زیست است چه اقدامی را برای فرهنگ سازی جهت مصرف نکردن کیسه های پلاستیکی انجام داده است؟  
این در حالی است که  بیش از یک میلیون نفر در جهان خواستار ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی هستند و قصد دارند طی چند سال آینده هر گونه استفاده از کیسه های پلاستیکی را ممنوع نمایند.
باید توجه داشت که طبق اظهار نظر کارشناسان  کیسه های پلاستیکی ۲۵۰ الی ۵۰۰ سال در محیط زیست  باقی می‌ماند و تجزیه نخواهد شد. 
یکی دیگر از معایب استفاده از کیسه های پلاستیکی را می توان ایجاد آلودگی در آب ها دانست چرا که کیسه های پلاستیکی با باد جابه جا شده و وارد رودخانه ها و کانال‌های آب می‌شوند که همین امر باعث آلودگی آب ها و همچنین مرگ بسیاری از آبزیان خواهد شد.
شایان ذکر است که بنا به آمار موجود ایران یکی از پنج کشور اصلی در زمینه مصرف مواد پلاستیکی است که امید می رود با فرهنگ سازی هر چه بیشتر شاهد عدم مصرف کیسه های پلاستیکی در کشور باشیم چرا که محیط زیست یک ارثیه میان نسلی است که باید به نسل های آینده آن را تحویل دهیم.

 

 

https://zistonline.com/vdcgtz93.ak9wt4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما