تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 63046
سرپرست پارک ملی خجیر و سرخه حصار ضمن تاکید براینکه شهروندان آتش‌سوزی‌های احتمالی را به‌موقع به ماموران محیط بانی اطلاع دهند، گفت: تجهیزات اطفای حریق در حد ایده‌آل نیست.
تجهیزات اطفای حریق در حد ایده‌آل نیست
امامعلی یگان زاده، با اشاره به اینکه در فصل گرم سال شاهد آتش‌سوزی‌های زیادی در پارک ملی خجیر و سرخه‌حصار هستیم که در بسیاری از این آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی دخیل است،اظهار کرد: سعی کرده‌ایم کلاس‌هایی را در جهت کاهش این آتش‌سوزی‌ها برای گردشگران این پارک ملی برگزار کنیم و در آن‌ها به بررسی علل آتش‌سوزی و راه‌های پیشگیری از این اتفاق بپردازیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید فرهنگسازی در زمینه پیشگیری از آتش‌سوزی در محیط های باز انجام شود، گفت: هنگامی که حتی فیلتر سیگاری به صورت نیمه روشن در محیط رها می شود می‌تواند سبب آتش‌سوزی بزرگی شود.

سرپرست پارک ملی خجیر و سرخه‌حصار با بیان اینکه در ایام تابستان ماموران محیط بانی به صورت شبانه‌روزی در منطقه حضور دارند، تصریح کرد: بهترین کاری که شهروندان هنگام آتش سوزی برای عدم گسترش حریق می توانند انجام دهند، این است که به‌سرعت به نزدیکترین پاسگاه محیط بانی اطلاع دهند.

یگان‌زاده در پایان گفت: تجهیزات محیط بانی برای اطفای حریق در حد ایده‌آل نیست ولی نسبت به گذشته بهتر شده است. امسال نیز تاکنون ۱۰ مورد آتش سوزی جزیی(کمتر از هکتار) داشتیم که ماموران محیط‌ بانی به‌موقع حضور پیدا کردند و اطفای حریق انجام شد. شهروندان چنانچه در مناطق تحت مدیریت پارک ملی خجیر و سرخه حصار شاهد آتش سوز بودند می توانند با شماره تلفن ۷۷۳۲۹۱۹۲ -۰۲۱تماس بگیرند و اطلاع دهند. 

پیش از این نقی میرزا کریمی - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران- گفته بود: بیشترین آتش‌سوزی در استان تهران مربوط به محدوده پارک ملی خجیر و سرخ حصار و در بیش از ۹۰ درصد از آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی دخیل است.

 

منبع: ایسنا

 

https://zistonline.com/vdciquaq.t1ap52bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما