تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۶
کد مطلب : 63074
زیست آنلاین : کمبود اقامتگاه‌های بوم‌گردی، نبود وسایل مناسب برای وسایل جاده ای و عدم توسعه خطوط راهها برای مسیرهای دشوار از جمله مسائلی است که تورگردانان در حوزه اکوتوریسم با آن روبرو هستند .
نبود زیر ساخت های طبیعت گردی مخصوص خانواده ها
رئیس هیات‌مدیره یکی از آژانس‌های مسافرتی در زمینه اکوتوریسم در این باره به زیست انلاین می گوید: تورگردانان با مشکلات زیادی در تورهای طبیعت گردی روبرو هستند . استقبال از اکوتوریسم در حال افزایش است و چه گردشگران داخلی و چه گردشگران خارجی زیادی  به طبیعت گردی علاقه نشان می دهند 
مسعود شادفر در ادامه می گوید: اما متاسفانه با وجود استقبال زیاد از طبیعت گردی بازار این تورها در دست مجموعه هایی است که در شمار آژانس‌های رسمی فعال در این حوزه قرار ندارند.
وی در ادامه می گوید: مشکلات در حوزه اکوتوریسم به دو قسمت تقسیم می شود مشکلات قانونی و مشکلات صنفی . 
شادفر در خصوص این دو چالش می گوید : قوانین حوزه اکوتوریسم و گردشگری در سابهای گذشته تغییر محسوسی نداشته است و همچنان بر سر جای خود باقی است  اما در حوزه صنفی نیز کمبود وسایل حمل و نقل ویژه گردشگران از مشکلات ما در این حوزه است نوسازی وسایل حمل و نقل مسافر موضوعی است که به فراموشی سپرده شده است و باید ممورد توجه قرار گیرد . 
او به آموزش افراد فعال و علاقمند به این حوزه اشاره کرده و می گوید : از زمان ورود گردشگران محلی به این حوزه شرایط به شدت تغییر کرده است این گروه از افراد از ورود گردشگران به مناطق بومی استقبال می کنند که بخش خصوصی خود برای ارتقای کیفیت ارائه خدمات در حال پرداختن به آن است؛ تلاشی که به تنهایی کافی نیست و مشارکت سازمان متولی نیز برای موفقیت در این زمینه لازم است.
وی رشد زیر ساخت های این حوزه را نیز مهم دانسته و می گوید با وجود همه اتفاقات خوبی که در گسترش بوم گردی رخ داده است باید گفت هنوز هم مشکل بر سر کمبود اقامتگاههای استاندارد وجود دارد. 
زیرا از آنجا که این اقامتگاه‌ها عموما از سوی مردم محلی ایجاد شده و در بسیاری از مناطق تنها خانه‌های محلی را در برمی‌گیرد که برای پاسخ به نیاز گردشگران به این امر اختصاص یافته، استانداردهای کافی در ایجاد و تجهیز آنها اعمال نشده و از این‌رو برای تامین نیاز خانواده‌ها چندان مناسب نیستند.
شادفر با اشاره به علت این مشکل می گوید : همه فکر می کنند که طبیعت گردی تنها به افراد مجرد و جوانان جسور منتهی می شود و به همین دلیل زیر ساخت ها برای طبیعت گردی خانوادگی وجود ندارد 
در واقع می توانیم بگوییم تا ارائه خدمات مربوط به طبیعت‌گردی در قالب یک بسته قرار نگیرد، نمی‌توان خانواده‌ها را برای تعریف چنین سفرهایی ترغیب کردزیرا در بیشتر مواقع خانواده ها سفرهایی را انتخاب می کنند که امکانات رفاهی مناسبی برای آن در نظر گرفته شود و مطمئن باشند که خانواده و فرزندانشان سفر راحتی را تجربه می کنند . 
وی با اشاره به اینکه  ایران کشوری با بیش از ۱۲۰ مقصد طبیعت‌گردی است معتقد است که این پتانسیل می تواند بسیار مفید واقع شود و سرمایه‌گذاران با آوردن سرمایه‌های خود در این صنعت، زیرساخت‌های کافی را ایجاد و مدیریت خواهند کرد.

https://zistonline.com/vdcjxyem.uqetazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما