تاریخ انتشار :جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 63159
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، گفت: نخستین ساحل با حداقل شاخص‌ها از جمله عدم آلودگی، عدم پسماند، دارا بودن زیرساخت از جمله شاخص‌هایی بود که بابلسر از آن برخوردار بود و توانست به عنوان نخستین شناگاه سالم کشور معرفی شود.
بابلسر نخستین شناگاه سالم
معصومه ابتکار در مراسم رسمی اهتزاز اولین پرچم سلامت شناگاه‌های کشور در بابلسر، اظهار کرد: پس از پایش و اندازه‌گیری میکروبی نخستین ساحل با حداقل شاخص‌ها از جمله عدم آلودگی، عدم پسماند، دارا بودن زیرساخت از جمله شاخص‌هایی بود که بابلسر از آن برخوردار بود و توانست به عنوان نخستین شناگاه سالم کشور معرفی شود.

وی افزود: البته در دیگر سواحل کشور چنین شاخص‌هایی وجود دارد که پس از شناسایی دارای پرچم سلامت می‌شوند.

ابتکار تصریح کرد: فاضلاب‌های مازندران دارای عقب ماندگی‌های بسیاری است که در حال برنامه‌ریزی است و با افتتاح تصفیه خانه بشل در سوادکوه می‌شود گام‌های موثری را برداشت.

معاون رئیس جمهوری، یادآور شد: مشکلات پسماند در شهرستان بابلسر و بسیاری از شهرستان‌های مازندران وجود دارد که با طرح‌های نیمه کاره هنوز برطرف نشده است. رویکرد اقتصادی و مالی پسماند مصوبه‌ای در دولت قرار گرفت و ورود سرمایه گذاران خصوصی می‌تواند کمک بسیاری در امر پسماند به دولت داشته باشد.

وی تصریح کرد: آموزش مردم برای تفکیک زباله از مبدا، آموزش مردم در رفتار از موضوعاتی است که نیاز به آموزش و فرهنگ سازی دارد چراکه اگر این آموزش‌ها داده نشود این آلودگی‌ها برطرف نمی‌شود.

ابتکار افزود: در حال حاضر بسیاری از دریاها و سواحل با زباله‌ ‎ ها در معرض تهدید قرار دارد که مردم مسئولان شهری و مسئولان کشوری باید با حساسیت به رفع این تهدید کمک کنند.

وی گفت: کاهش استفاده از سم و کود بسیار دارای اهمیت است که برای این مهم باید فرهنگ سازی گسترده‌ای شود.

ابتکار عنوان کرد:قوانینی اعم از توجیه اقتصادی مسائل پسماند در کشور نیاز است که مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه کمک‌های لازم را به دولت انجام دهد .

با حضور ابتکار، نخستین پرچم سلامت شناگاه های کشور در ساحل بابلسر نصب شد.

علی نبیان معاون استاندار مازندران در مراسم رسمی اهتزاز اولین پرچم سلامت شناگاه‌های کشور در بابلسر، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و نیز حفظ محیط زیست اقدامات خوبی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته ساخت و سازهای غیرمجاز بسیار انجام شد، افزود: مازندران متعلق به تمام کشور است که در تعطیلات عید فطر بیس از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مازندران بازدید کردند.

نبیان تصریح کرد: دو مجموعه مختلف در زمینه پسماند برنامه‌های خود را ارائه کردند که یکی از آنها متعلق به شهرستان بابلسر است.

معاون استاندار مازندران، گفت: با به اهتزار درآمدن پرچم شناگاه سالم در بابلسر مسافران با خیالی آسوده به این شهرستان سفر می‌کنند و پس از ۲ سال تلاش و پالایش و با همکاری سازمان محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی و استانداری مازندران این اتفاق افتاده است.

منبع: ایسنا

 

https://zistonline.com/vdcdnf09.yt0sk6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما