تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۵
کد مطلب : 63190
نمایندگان با اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر موافقت کردند.
تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار به مناطق روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر اختصاص یافت
نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۸ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع روستایی صندوق توسعه ملی ماده ۴ این لایحه را با ۱۸۵ رای موافق ، ۱۰رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع۲۳۱  نماینده حاضر در صحن علنی تصویب کردند.

در ماده ۴ این لایحه آمده است: تسهیلات موضوع این قانون به طرح های بخش غیردولتی در حوزه کشاورزی، منابع طبیعی، معادن کوچک، فناوری اطلاعات، گردشگری، صنایع دستی، کلیه فعالیت های مربوط به فرش دستباف و خدمات در مناطق روستایی و عشایری و همچنین برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر ده هزار نفر جمعیت اختصاص می یابد.

گفتنی است؛در جریان تصویب این ماده ولی ملکی نماینده مشکین شهر در مخالفت با آن عبارت شهرهای زیر ده هزار نفر را دارای ابهام دانست و خواستار اصلاح آن شد که مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت.

همچنین احد آزادی خواه نماینده ملایر در موافقت با این لایحه تاکید کرد:با استفاده از این تسهیلات می توانیم در حوزه روستایی برای زنان سرپرست خانوار در حوزه صنایع دستی و بافت فرش ایرانی اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

 

https://zistonline.com/vdciuzaq.t1ap32bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما