تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 63217
سخنگوی کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،گفت:تنها ۲۵ درصد روستاییان در روستاها باقی مانده‌اند و مابقی آنان از روستاها به شهرها مهاجرت کردند.
پس‌رفت روستاها زیر چرخ توسعه شهری
علی محمد شاعری درباره حال و روز روستاها  پس از انحلال جهاد سازندگی در کشور، گفت:پس از انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره)  جهاد سازندگی ایجاد شد و جهاد سازندگی در این راستا متولی توسعه روستاها شد، اما زمانی که  جهاد سازندگی منحل شد،مسئولیتهای بخشهای مختلف جهاد سازندگی در بخش راه به وزارت راه و شهرسازی، آبرسانی به وزارت نیرو،بخش صنایع دستی به سازمان گردشگری و امور شوراها به وزارت کشور سپرده  شد و در نتیجه  این اقدامات مدیریت روستاها  از یکپارچگی خارج شد .

 نماینده مردم نکا،گلوگاه و بهشهردر مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: توزیع مسئولیت‌های مختلف روستا موجب چند پارگی مدیریت روستاها در کشور شده است وخروج از مدیریت یکپارچه روستاها مانع از حفظ روند توسعه ای در روستاها شده است.

  شاعری افزود: تنها ۲۵ درصد روستاییان در روستاها باقی مانده اندو نزدیک به ۷۵ در صد روستاییان درحال مهاجرت هستند.

 نماینده مردم بهشهردرمجلس،تصریح کرد: برخی از روستاییان اشتغال کاذب را در حاشیه کلان شهرها به ماندن  در روستاها ترجیح  می دهند،  زیرا برخی از  مشکلات از  جمله  فقدان محیط آموزشی و صعب العبور بودن مسیرها و نبود فرصت های  اشتغال کارآمد، روستاییان را  علی رغم میل باطنی مجبور می کندکه برای  ایجاد  فرصت های اشتغال جدید با حاشیه  کلان شهرها مهاجرت کنند.

 وی   با بیان  اینکه  از سال قبل تا کنون دولت هیج نوع تخصیص و اعتباری برای جاده های روستایی اختصاص نداده است، تصریح کرد:
بحران آب در روستاها  از بسیاری  از مناطق کشور  جدی  تر است.

 شاعری  افزود: خروج روستاها از ریل یکپارچگی با انحلال جهاد سازندگی  بوقوع پیوسته  است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس  با بیان اینکه روستاها زیر چرخ توسعه شهری در حال پس روی هستند، یادآورشد: نرخ بیکاری در روستاها  به مراتب بالاتر از حوزه شهری  است.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

 

https://zistonline.com/vdciyraq.t1apz2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما