تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۵
کد مطلب : 63225
زیست آنلاین :شرکت در نمایشگاه الکامپ می تواند استارت آپ "با همسفر" را بیشتر معرفی کند زیرا این استارت آپ علاوه بر یک برنامه ویژه می تواند نقش موثری در محیط زیست داشته باشد و مهمترین مساله ان هم همین است.
 "با همسفر" در الکامپ شرکت می کند
مهرداد صیرفی در گفت و گو با زیست آنلاین در مورد این نمایشگاه می گوید: نمایشگاه الکامپ به بخش فعالیت های الکترونیکی و کامپیوتر اختصاص دارد و امیدواریم بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم
وی در مورد استارت آپ با همسفر می گوید : سیستم با همسفر با اپ های مشابه چندان قابل مقایسه نیست به این دلیل که عملکرد آن، کاملا معکوس است .در اپ های مشابه، مسافر درخواست اتومبیل می دهد ولی در باهمسفر راننده پیشنهاد می دهد و مسافر می تواند تأیید کند. تفاوت دیگرِ باهمسفر و سایر اپلیکیشن های مشابه  در عدم دریافت پورسانت توسط  باهمسفر است. در واقع در با همسفر هیچ گونه پورسانتی بابت این سیستم دریافت نمی شود. همچنین هزینه هایی که رد و بدل می شود به صورت نقدی است.
وی با اشاره به اینکه سودی در این کار نصیب با همسفر نمی شود می گوید :  پیش بینی می شود که درآمدهایی از خدمات جانبی که می توان در کنار این سیستم اصلی ارائه کرد کسب شود. آن دسته از رانندگانی که با ما همکاری می کنند می توانند از اینترنت با تخفیف برای منازل خود استفاده کنند. همچنین می توان از این اپلیکیشن به عنوان معرفی خدمات جانبی که قرار است از آن کسب درآمد شود استفاده کرد. یا می توان از طریق فروش بلیط اتوبوس و هواپیما به عنوان برنامه های جانبی این اپلیکیشن کسب درآمد کرد.
صیرفی با تاکید بر اینکه این کار از یک ایده زیست محیطی نشات می گیرد در ادامه می گوید :هدف  اصلی کاستن از حمل و نقل های غیر ضروری و کمک به پاکیزگی محیط زیست بوده است که اخیرا به مسائل مالی آن نیز توجه شده است و سعی شده از این کار کسب درآمد شود ولی در واقع اهداف محیط زیستی بر اهداف مالی ارجحیت دارد.
وی که از دریافت مجوزهای این فعالیت خبر داد در ادامه می گوید : از چهار سال پیش قرار بود که این کار را به پیش ببریم اما احتمال داده می شد که این ایده عواقب قانونی داشته باشد کار در مقطعی متوقف شد. بعد از چندی به واسطه ارتباطاتی که با پلیس راهور و اتحادیه تاکسیرانی برقرار شد اطمینان خاطری در این زمینه ایجاد شد که این ایده می تواند اجرایی شود.
موسس استارت آپ با همسفر در ادامه خلاء های قانونی را مشکل اصلی استارت آپ ها عنوان کرده و می گوید : در کنار مشکلات قانونی عدم درک سرمایه گذاران داخلی و مسئولین مربوطه است به این معنی که درک خوبی نسبت به بحث محیط زیست وجود ندارد و به اهمیت موضوع محیط زیست پی برده نشده است و جامعه ما از این حیث نسبت به اروپا و آمریکا پنجاه سال عقب تر است. این طرح در اروپا انجام شده است و شرکت های حمل و نقل زیادی در ان شریک شده اند اما در ایران استقبالی از ان نشده است.
صیرفی با اشاره به آنکه ۵۰۰ کاربر در سایت او ثبت نام کرده اند می گوید : در کنار ان تبلیغات محدودی هم وجود دارد و گروه تلگرامی هم داریم که نزدیک به هزار بازدید کننده دارد اما مساله این است که هنوز خیلی ها این استارت آپ را نمی شناسند و معرفی بسیار محدود است.
وی در ادامه می گوید : در سیستم با همسفر  سیستم امنیتی چند مرحله ای استفاده می شود. در باهمسفر همه افراد با شماره تلفن خود احراز هویت می شوند یعنی کد فعالسازی به شماره تلفن افراد ارسال می گردد با توجه به این که اکنون همه خطوط تلفن همراه به نام مالکان آن ها ثبت شده است می توان گفت که در این مرحله یک احراز هویت نسبی صورت می گیرد. در مرحله بعد کد شانزده رقمی کارت بانکی رانندگان دریافت می شود و نام و نام خانوادگی افراد با روش چک کردن از طریق باجه های خود پرداز از سیستم بانکی استعلام می شود و از این طریق نیز افراد احراز هویت می شوند. این سیستم برای مسافران نیز در آینده به کار گرفته می شود. در مراحل بعد از کاربران خواسته می شود که از طریق همین اپلیکیشن از کارت بانکی خود عکس گرفته و برای سیستم ارسال کنند همچنین در خصوص رانندگان مشخصات خودرو نیز دریافت می شود. مشخصاتی از قبیل شماره خودرو و شماره پلاک و... و این شماره در اختیار مسافر قرار می گیرد و اگر اتفاقی نیز رخ دهد این شماره در اختیار پلیس قرار گرفته تا از آن طریق پیگیری شود.
کاهش آلودگی هوا از طریق کاهش سفرهای اتومبیل‌های تک‌سرنشین یا کم‌سرنشین،کاهش مصرف بنزین در کشور در اثر افزایش بازدهی اتومبیل‌ها به علت استفاده بیشتر از ظرفیت‌های خالی اتومبیل‌های عبوری در جاده‌ها،امکان ایجاد پوشش بیمه تصادفات برای مسافران مسافربرهای شخصی و کاهش خسارات مالی ناشی از این صدمات که مستقیما بر دوش جامعه است را صیرفی از مهمترین فواید این کار عنوان می کند . وی از ملاقات با رئیس سازمان محیط زیست در خصوص فعالیت خود خبر داد و افرود : خانم ابتکار از این طرح استقبال کردند و آن را همراستا با محیط زیست اعلام کردند و امیدوارم که این دیدار زمینه حمایت از این طرح را بیش ار این فراهم کند

وبسایت استارت آپ: www.bahamsafar.com

https://zistonline.com/vdchmin-.23nxidftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما