تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۳۸
کد مطلب : 63247
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد کرد به منظور رونق گردشگری داخلی از ظرفیت بیلبوردهای شهری بهره گرفته شود تا ظرفیت‌های گردشگری به مردم شناسانده شود.
اشتغال پایدار در گرو رونق صنعت گردشگری
نصرالله پژمان فر با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل وابستگی اقتصاد کشورمان به نفت به راحتی از کنار بسیاری از ظرفیت‌ها مانند صنعت گردشگری عبور کرده‌ایم، گفت: امروزه اگر به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توجه ویژه شود، حتما حوزه گردشگری رشد خواهد یافت زیرا یکی از عرصه‌هایی که اقتصاد را از وابستگی به نفت جدا می‌کند، همین مولفه است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای ایجاد رشد در عرصه گردشگری باید به هر دو عرصه گردشگری داخلی و خارجی توجه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: همه افراد اذعان دارند که تا چشم انداز ۱۴۰۴ باید به جذب بیست میلیون گردشگر خارجی دست یابیم لذا برای تحقق این مهم باید تدبیر مناسبی شود و در این میان با برنامه ریزی اقدام به تهیه زیرساخت‌ها شود.

وی با اشاره به اهمیت دوچندان تقویت گردشگری داخلی نیز افزود: امروزه می‌توان مشاهده کرد که بسیاری از افراد ساکن در یک منطقه از ظرفیت‌های گردشگری حوالی خودشان مطلع نیستند که این مهم یک ضعف محسوب می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه اگر افراد به پتانسل‌های موجود صنعت گردشگری توجه کنند می‌توانند به اشتغال پایدار برسند، تصریح کرد: به عنوان مثال در سفری که به استان سیستان و بلوچستان داشتم، از آثار باستانی همچون شهر سوخته دید کردم؛ باید اذعان کرد که این آثار منحصر به فرد مورد توجه نیست و گردشگران داخلی به دلیل اطلاع نداشتن از وجود چنین آثاری به این اماکن نمی‌روند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت بیلبوردهای شهری بهره خوبی گرفته شود تا مردم هر شهر بدانند چه میزان از مواهب طبیعی، آثار تاریخی و باستانی در اطرافشان وجود دارد و می‌توانند با خانواده‌ها به بازدید از این اماکن بپردازند و اوقات خوبی را در کنار همدیگر داشته باشند از این رو باید گفت که چنین ضعفی به دلیل وجود ضعف در برنامه ریزی توسط مسئولان و متولیان حوزه گردشگری است.

 چندی پیش رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری  اظهار کرد علاوه بر گردشگری خارجی برای توسعه گردشگری داخلی نیز باید برنامه‌ریزی کرد از این رو. برگزاری تورهای مشترک، استان‌گردی و... می‌تواند به توسعه گردشگری داخلی استان ها کمک شایانی کند.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

 

https://zistonline.com/vdcbz5b0.rhbfapiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما