تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب : 63292
یک شرکت دانمارکی متخصص در زمینه فناوری های تجدیدپذیر اخیرا در بیابان های جنوب استرالیا مزرعه ای سرپوشیده  با استفاده از انرژی خورشیدی ساخته است.
 تولید سالانه ۱۷ هزار گوجه فرنگی در مزرعه سرپوشیده خورشیدی
 اجرای این طرح که اولین پروژه ساخت مزرعه ای این چنینی در جهان محسوب می شود، با استفاده از فناوری خورشیدی ممکن شده است. تاسیسات انرژی خورشیدی ضمن تامین آب شیرین چندین انرژی تجدیدپذیر از جمله انرژی گرمایشی و الکتریکی تولید می کند. به این ترتیب امکان تولید سالانه ۱۷ هزار گوجه فرنگی فراهم می شود.
 اسوانته بوندگارد، مدیرعامل شرکت «آلبورگ سی اس پی» می گوید: این پروژه علاقه زیادی به طرح های سازگار با محیط زیست برانگیخته است که می تواند انرژی محلی لازم برای اماکنی همچون گلخانه را فراهم کند. 
یاکوب یول، مدیر پروژه های شرکت «آلبورگ سی اس پی» می گوید: به طور سنتی راه حل تامین انرژی به وسیله انرژی خورشیدی برای تامین الکتریسیته و یا گرمایش ارائه می شود. اما تاسیسات خورشیدی ما چندین راه حل متفاوت استفاده از انرژی در گلخانه را امکان پذیر می سازد.

نحوه عملکرد صفحه های خورشیدی


بیش از ۲۳ هزار صفحه خورشیدی، اشعه های آفتاب را جذب می کنند و آن را به بالای برج خورشیدی بازتاب می دهند. در آنجا تجمع انرژی درجه حرارت بالایی را پدید می آورد که در نهایت از آن برای گرمایش گلخانه در زمستان، تامین آب مزرعه با آب شیرین دریاها و همچنین به حرکت در آوردن دوره ای توربین برای تولید الکتریسیته استفاده می شود. 
 یاکوب یول می گوید: احساس می کنیم در این عرصه کار مهمی انجام داده ایم و می توانیم بگوئیم امکان دستیابی به راه حل های سازگار با محیط زیست با استفاده از انرژی خورشیدی وجود دارد. این راه حل به طور خاص برای کشورهایی که در دسترسی به آب و انرژی مشکل دارند راهگشا خواهد بود. اما همچنان باید مطالعات بیشتری برای ارزیابی تاثیر این پروژه بر روی محیط زیست و همچنین بررسی امکان کاهش هزینه ساخت آن صورت بگیرد.
 

 

منبع: انجمن انرژی های تجدیدپذیر

 

https://zistonline.com/vdcb55b0.rhbf9piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما