تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : 63352
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد گفت: طرح کشت گیاهان دارویی و صنعتی در اراضی مرتعی این شهرستان با مشارکت بهره‌برداران و مجریان طرح‌های مرتعداری که در قالب شرکت تعاونی فراگیر تخصصی منابع طبیعی و آبخیزداری ساماندهی شده‌اند به مرحله اجرا درخواهد آمد.
 سید علی عظیمی با بیان اینکه این طرح در سطح ۹ هکتار و به صورت پایلوت اجرا خواهد شد، افزود: این طرح که با هدف بهره‌برداری اصولی و بهینه از اراضی مرتعی و همچنین توانمندسازی جوامع محلی اجرا می‌شود، در صورت موفقیت آمیز بودن آن، با وسعت بیشتری در سطح مراتع این شهرستان تعمیم خواهد یافت.

وی تاکید کرد: با کشت گیاهان دارویی و صنعتی در اراضی مرتعی از فشار چرای دام بر مراتع کاسته خواهد شد چرا که اجرای این طرح‌ها رونق تولید و اشتغال را به همراه خواهد داشت.

عظیمی به دیگر مزایای اجرای طرح یاد شده اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح‌ها علاوه بر افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از تخریب و فرسایش خاک و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی موجب افزایش توان اقتصادی جوامع محلی و جلوگیری از مهاجرت خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد در ادامه اضافه کرد: وسعت اراضی ملی این شهرستان حدود ۷۰هزار هکتار است که از این میزان ۲۰هزار هکتار آن در قالب طرح های مصوب مرتعداری ساماندهی شده است.

 

منبع: ایانا

 

https://zistonline.com/vdcirpaq.t1apw2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

شهرستان ملاردهیچ ارتباطی به استان البرز ندارد و یکی از شهرستانهای استان تهران است لطفا اصلاح فرمائید