تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۴
کد مطلب : 63354
شهر پاریس که به خاطر بلوارهای دوستدار اتومبیل خود مشهور است، ظاهراً، واقعاً به صرافت افتاده است تا زیرساخت های خود را برای شیوه های سفر شهری دوستدار محیط زیست هم بازسازی کند. برای پایتخت فرانسه مجموعه ای از پروژه ها تعریف شده است که هم محلی ها و هم توریست ها را قادر می سازد تا پیاده در این شهر به سفر درون شهری بپردازند.
 بازطراحی میدان های مشهور شهر پاریس جهت دوچرخه سواری و پیاده روی

یکی از پروژه هایی که پرچمدار تغییر مزبور به حساب می آید طرحی است که برای پالاس د لا باستیل درنظر گرفته شده است و این جزیره ترافیکی را بدل به محیطی دوستدار عابرپیاده می سازد.
مسئولان این شهر، طرح بازسازی را برای هفت مکان مختلف آن تهیه کرده اند که خیابان ها و تقاطع های مملو از اتومبیل های پارک شده پاریس را بدل به نواحی مورد علاقه دوچرخه سواران و عابران پیاده می کند. پروژه مزبور با پالاس د لا رپوبلیکا در سال ۲۰۱۳ شروع شد، هنگامی که مسئولان شهری مناقصه ای را برای بازطراحی این محل در نظر گرفتند تا میدانی برای استفاده عابران پیاده با درختان و نیمکت هایی جهت استراحت را شامل شود. مکان بعدی نیز پلاس د لا باستیل بود که درحال حاضر به عنوان جزیره ترافیکی شهر عمل می کند و بنای یادبود عظیمی در وسط آن جای داده شده است. این میدان نیز با استفاده از فضای سبزی که در آن نیمکت ها و فضایی برای نشستن افراد در نظر گرفته شده است به جدول موجود در یکی از طرفین مجددا متصل می شود. بازطراحی رسمی این میدان نیز درسال ۲۰۱۷ شروع شده است.

هر کدام از طرح ها با هدف قرار دادن حداقل ۵۰% فضای موجود در میدان به عابران پیاده با حذف لاین های ترافیکی انجام می شود. در برخی از پروژه ها برای آنکه اطلاعات خاصی در مورد شیوه استفاده از فضای عمومی در اختیار قرار بگیرد از راهبردی مبتنی بر داده استفاده می شود. دو شرکت سیسکو و پلیس میتر نیز در این بخش از پروژه شرکت خواهند داشت که شرکت دوم با کمک شهرداری به تست سناریوهای مختلف می پردازد و به مدت یک ماه بسته شدن خیابان ها در مکان های مختلف را مورد پایش قرار داده و پیش بینی می کند.
 

 

منبع: کانال اخبار سبز

 

https://zistonline.com/vdcayeni.49nem15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما