تاریخ انتشار :جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : 63371
چرخه نمک(SaltCycle) فناوری جدید شرکت اسکای(Sky) قابلیت این را دارد که ضایعات ناشی از آب­های صنعتی و آب­های شور کشاورزی را به اسیدها و باز­­ها و نمک­های مفید کربناته و سولفاته تبدیل کند.
تبدیل ضایعات و پس ماندهای آبی به مواد با ارزش
فرایند چرخه نمک، تکنولوژی­های مرسوم و غیرمرسوم تصفیه آب که ضایعات مختلفی را از آب­های شور به جای میگذارد را به نوعی تکمیل می­کند؛ فرایند­هایی از قبیل زهکشی زراعتی، نمک­زدایی آب و عملیات صنعتی. این فناوری با هزینه بسیار پایین، جایگزین پرسودی برای عملیات­های پرهزینه دفع ضایعات آبی می ­باشد و باعث دوام و رشد فرایند­های تصفیه آب می­ شود.
چرخه نمک فرایند دو مرحل ه­ای است که شامل تصفیه آب و تولید مواد شیمیایی مناسب می ­باشد. در مرحله اول ضایعات پیچیده نمکی یا  آبی تولید شده دچار تصفیه و خالص ­سازی شده و نمک ­های مفید و قابل استفاده نظیر نمک طعام و سدیم سولفات و ... رسوب می ­کند. در مرحله دوم در رآکتور­هایشیمیایی و الکتروشیمیایی مخصوص به نمک­ها به اسیدها، بازها و یا نمک­های مفید تبدیل می­ شوند.
فرایند چرخه نمک بسیار مفیدتر و پربازده­تر از فرایند­های تصفیه آب مرسوم و یا عملیات دفع ضایعت و نمک­زدایی می­باشد. جمع­آوری ضایعات و تبدیل آن­ها به رسوب­های نمکی که خوراک رآکتورهای چرخه نمک هستند، نه تنها باعث کاهش هزینه­های دفع پس­آب­ها می­شود بلکه فروش اسیدها و بازها و نمک­های مفید خروجی از این چرخه موجب درامدزایی قسمت بالادستی فرایندهای آبی می ­شود.

 

منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcjvtem.uqetazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما