تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۷
کد مطلب : 63460
امروزه شیوه­ های ساخت و ساز و تخریب در محیط های شهری باعث ایجاد مشکلات و زمینه بروز نارسایی های بسیاری برای شهروندان در تمام مراحل اجرائی آن می شود
 نخستین همایش بین المللی ساخت و ساز سبز
از زمانی که ساخت یک بنا شروع می شود یا ساختمانی برای تجدید بنا تخریب می شود، زندگی و آسایش همسایگان و شهروندان  را  تحت  تاثیر قرار  می  دهد.

روش ساخت و ساز در شیوه سنتی آن بسیار زمان بر است و این امر زمینه ساز افزایش آلودگی صوتی، آلودگی محیط، افزایش هزینه و انباشت مصالح در محیط کارگاه و اطراف سایت در طول مدت ساخت و ساز می­ شود. همچنین شیوه ساخت و ساز به­ گونه ­ای است که در بسیاری مواقع تخریب بنای موجود به سختی امکان پذیر بوده و نخاله ­های باقیمانده هم قابل بازگرداندن به طبیعت نیستند و علاوه براین در بسیاری موارد منجر به خسارتهای جانی و مالی به شهروندان و کارگران ساختمانی شده است. از این رو لزوم کنترل، نظارت و منطقی کردن شیوه های تخریب و ساخت و ساز الزامی به نظر می­ رسد.ساختمان سبز برای خانه ها، شیوه ای ابتکاری است که برای بهبود تغییر مسیر اصلی صنعت  ساختمان سازی به سمت روش هایی پایدارتر، طراحی شده است. روش ساختمان سبز بهترین مشخصه های زیست محیطی را نشانه گرفته است. ساختمان سبز، شیوه ای ابتکاری و مشترک است که همکاری فعالانه ای با تمامی بخش های صنعت خانه سازی دارد. روش ساختمان سبز، با به رسمیت شناختن ساخت و سازها و طراحی های پایدار در خانه ها ، به خانه سازان کمک می کند تا خانه هایشان را به عنوان برخی از بهترین خانه ها در بازارها متمایز سازند و از یک برند بین المللی شناخته شده استفاده کنند. علاوه بر این، خریداران خانه ها نیز می توانند با سهولت بیشتری شخص ثالث تایید کننده ساختمان های سبز را شناسایی کنند.

سیستم ساختمان سبز برای ساختمان ها می کوشد تا با ایجاد توافق و سازگاری ملی در تعیین مشخصه های یک ساختمان سبز، سازندگان در هر کجای کشور را قادر سازد تا به یک رتبه بندی سبز در مورد ساختمان هایشان دست یابند. این سیستم برای خانه ها، یک استاندارد مورد قبول عام برای خانه سازان سبز ارائه می کند که آن را کادر متمایزی از متخصصان بین المللی  با تجربه توسعه داده و تصحیح کرده اند.
در همین راستا نخستین همایش بین المللی ساخت و ساز سبز به همراه کارگاه های آموزشی به امروز و فردا  در شهر یزد با همکار و حمایت انجمن مدیریت سبز ایران ،شورای ساختمان سبز ایران ،  بنیاد جهانی انرژی ، جامعه مدیریت سبز اروپا و برخی از سازمان های ملی و استانی برگزار می گردد.
به شرکت کنندگان در این همایش از سوی شورای ساختمان سبز ایران و بنیاد جهانی انرژی گواهینامه معتبر اعطا می گردد.

 

 

 

https://zistonline.com/vdciu5aq.t1apq2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما