تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب : 63636
زیست آنلاین:با اجرای طرح همایش یار نیاز به کاغذ در برگزاری همایش ها حذف می شود و مهمانان و مسولان همایش با یک برنامه آنلاین با هم در ارتباط خواهند بود
حفظ سه درخت با طرح همایش یار
توجه به حفظ محیط‌زیست و افزایش هرچه بیشتر سهولت برگزاری همایش دو هدفی است که سعید امیری مدیرعامل شرکت توسعه فناوری و بنیان‌گذار استارتاپ همایش‌یار از آن در طراحی این برنامه استفاده کرده است.
این جوان فعال که در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل است به زیست آنلاین می گوید:توجه به حفظ محیط‌زیست و افزایش هرچه بیشتر سهولت برگزاری همایش به‌عنوان دو معیار اصلی در طراحی این سامانه همواره مدنظر بوده و در مراحل مختلف طراحی، این دو معیار به‌صورت مستمر مورد ارزیابی قرار می‌گرفته‌اند. نتیجه این هدف‌گذاری را می‌توان در حذف کامل کاغذ از روند برگزاری همایش در نسخه فعلی سامانه مشاهده‌کرد. همچنین بسیاری از اقدامات اجرایی مراسم که شامل صرف هزینه‌های مادی و نیروی انسانی بوده و زمینه‌ساز ایجاد بی‌نظمی‌های متعدد در هنگام برگزاری همایش‌هاست، هم‌اکنون و به‌راحتی توسط این سامانه و اپلیکیشن طراحی شده برای کاربر قابل انجام است که این امر افزایش رضایت برگزار‌کننده و مخاطبان را به همراه داشته‌است.
وی در ادامه می افزاید : این سامانه در حقیقت ایجادکننده بستری برای ارتباط آنلاین بین مخاطب و واحد اجرایی در زمان برگزاری همایش است و با قابلیت‌های متعدد خود نظیر پرسش و پاسخ و نظرسنجی آنلاین، انتقال فایل و ... می‌تواند شرایط را برای افزایش بازدهی همایش و همچنین افزایش رضایت مخاطبان فراهم سازد.
وی در مورد بازار هدفی که می توانند از این طرح استفاده کنند به سازمان ها و ادارات دولتی اشاره کرده و می گوید: دانشگاه ها، مراکز برگزاری همایش و ... را می توان به عنوان مشتریان مستقیم سامانه در نظر گرفت. با توجه به بدیع بودن محصول در مرحله اول، مشتریان بزرگ و معتبر خصوصی و دولتی در شهر تهران به‌عنوان بازار هدف، تعیین و اقدامات اولیه برای دستیابی به این بازار آغاز شد که با فراز‌و‌نشیب‌های فراوانی همراه بود که البته شرایط با گذر زمان رو به بهبود است.
امیری در مورد مشکلات فروش و جذب مشتری می گوید : فروش و جذب مشتری مشکل ترین مرحله در چرخه حیات یک استارتاپ به شمار می رود. ما در واقع در بخش شناخت بازار اشتباه نکرده ایم و این موضوع به‌وضوح در بازخوردی که از مشتریان دریافت‌کردیم قابل‌مشاهده است. تقریبا بیش از۹۰ درصد از مشتریان، ایده و محصول را کاملا تایید می‌کنند و خواستار بهره‌گیری از این سامانه هستند، ولی اگر بخواهم صادقانه به این سوال پاسخ‌دهم باید به دو مشکل اصلی اشاره‌کنم.
نخست اینکه؛ بسیاری از همایش‌ها و سالن‌های همایش متعلق به ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی وابسته است. متاسفانه سیستم دولتی در غالب ادارات کشور ما به کندی و بوروکراسی‌های طاقت‌فرسا شهرت دارد. در ادارات و سازمان‌ها به‌طور معمول مدیر مستقیم مربوط به برگزاری همایش‌ها، موافقت را برای خرید اعلام می‌کند، ولی متاسفانه در بسیاری از موارد، واحد فناوری اطلاعات آن سازمان به‌نحوی در مسیر عقد قرارداد سنگ‌اندازی می‌کند. دوم آنکه در سال‌های اخیر با وجود مشکلات مربوط به کاهش بودجه دولت، سازمان و نهادهای دولتی دچار نوعی مقاومت در برابر برخی از هزینه ها شده‌اند. در‌حال‌حاضر بسیاری از شرکت‌های همکار، مبالغ قابل‌توجهی از سازمان‌های دولتی طلبکارند و دلیل این مطلب این است که اوضاع پیش‌آمده در وضعیت بودجه دولت، باعث‌شد تا مقاومت سازمان‌ها برای پرداخت هزینه توجیه‌پذیر به نظر برسد. در این بین شرکت‌های بزرگ و با سابقه که دارای سرمایه در گردش کافی بوده و برای تامین هزینه‌های جاری خود مشکل قابل‌توجهی نداشتند حاضر به شیوه‌های مختلف همکاری با دولت از‌جمله عقد قرارداد با شرایط پرداخت‌های موکول به بعد، اقساطی، تهاتری و ... شدند. این موضوع باعث شد تا سازمان‌های دولتی به‌نوعی به نپرداختن هزینه عادت کنند و متاسفانه پیش‌بینی می‌شود که در آینده حتی در‌صورت بهبود اوضاع نیز، این روال بر نحوه همکاری با سازمان‌های دولتی حکمفرما باشد.
وی در ادامه می گوید طبق آمارها کاغذی که برای برگزاری یک همایش صرف می شود و برای بروشور و پرسشنامه و ..صرف می شود باید از قطع سه درخت تامین شود که این طرح می تواند به این مساله کمک اساسی کرده باشد.

https://zistonline.com/vdcd9909.yt0ss6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما