تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : 63650
ناصر مقدسی قائم مقام سازمان جنگل ها در گفتگو با زیست انلاین 

طرح های حفاظتی جایگزین طرحهای بهره برداری می شود 

زیست آنلاین :با وجود انکه مخالفان طرح تنفس جنگل اعلام می کنند که با اجرای طرح تنفس بیش از ۲۰۰۰ نفر بیکار می شوند اما مسولان سازمان جنگل ها ضمن رد این مساله  اعلام کردند تمام افراد شاغل در طرح های بهره برداری سر کار بر می گردند و هیچ کدام بیکار نمی مانند.
طرح های حفاظتی جایگزین طرحهای بهره برداری می شود 
ناصر مقدسی قائم مقام سازمان جنگل ها به زیست آنلابن می گوید : هیچ کدام از افراد شاغل  که در حال حاضر در طرح های بهره برداری جنگل کار می کنند بیکار نمی شوند و در طرح های جایگزین مشغول به کار می شوند . 
رئیس شورای جنگلداری در ادامه می افزاید : توقف بهره برداری یک ضرورت و الزام است و باید به عنوان اصل اجرا شود . در حال حاضر به صورت قانون درامده است. زیرا حفظ جنگل لازم و ضروری است .اما در طرح تنفس جنگل  تنها بهره برداری حذف می شود و این د رحالی است که کار در جنگل تنها بهره برداری نیست . در جنگل مسائل و موضوعات مختلفی وجود دارد که افرادی که در این حوزه کار می کنند با حفظ درآمد در مشاغل دیگر مشغول به کار می شوند . 
وی در ادامه می افزاید : طرح های غنی سازی شده چیزی است که می تواند جایگزین طرح های بهره برداری شود  و تمام نیروها با اجرای این طرح ها حفظ می شوند زیرا قانون خط مشی این مساله را مشخص کرده است و این طرح پیکره فعالی دارد . 
قائم مقام سازمان جنگل ها در ادامه می گوید : قراردادهای بهره برداری به قراردادهای حفاظت تبدیل می شود و نیروهای شاغل در طرح های حفاظتی قراردادهایشان به قراردادهای حفاظتی تبدیل می شود 
در واقع این افراد سازماندهی می شوند و جنگل و در مشاغل دیگر مشغول به کار می شوند. زیرا با قطع بهره برداری قرار نیست جنگل به حال خود رها شود و عملیات های متنوعی در جنگل برای حفظ ان انجام می شود به طور مثال در داخل جنگل چند صد کیلومتر راه ساخته شده است مرمت و نگهداری راهها یکی از فعالیت هایی است که به این گروه سپرده می شود . 
مقدسی در ادامه تصریح می کند : در حال حاضر قراردادهای حفاظتی را با کارگزاران مجرب می بندیم  و اولین شرط این قراردادها به کار گیری نیروهایی است که درطرح های بهره برداری کار می کردند و مهمترین موضوع بحث تامین هزینه های دستمزد افرادی است که قرار است دوباره به کار گماشته شوند.

https://zistonline.com/vdcjymem.uqetizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما