تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۱۰
کد مطلب : 63731
نیروگاه خورشیدی پورت آگوستای جنوب استرالیا، برق مورد نیاز ادارات دولتی این کشور را تامین خواهد کرد.
برق ادارات استرالیا خورشیدی می‌شود
 یک نیروگاه ۱۵۰ مگاواتی در استرالیا، که در نوع خود بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی استرالیاست، قرار است برق مورد نیاز ادارات دولتی این کشور را تامین کند و از سویی ۷۰۰ شغل هم ایجاد نماید.
این نیروگاه در سال ۲۰۱۸ با سرمایه ۶۵۰ میلیون دلاری آغاز خواهد شد. این نیروگاه ۱۵۰ مگاواتی در سال ۲۰۲۰ آماده شده و حتی در زمان‌هایی که خورشید غروب کرده است هم امکان دیپپاچ برق به شبکه را خواهد داشت.
یکی از مقامات انجمن خورشیدی استرالیا می‌گوید این نیروگاه به معنی ایجاد شغل برای مردم استرالیای جنوبی است از سویی به معنی تولید برق با انتشارات صفر است.
به گفته این مقام انرژی در استرالیا، این نیروگاه یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌ها از نوع خود در دنیاست. و اهمیت آن به خاطر ۷۰۰ شغلی خواهد بود که قرار است به واسطه این نیروگاه برای مردم ایجاد شود.
این نیروگاه از نوع حرارتی خورشیدی است که از آیینه برای متمرکز ساختن نور خورشید بر بالای برج آن استفاده کرده، نمک موجود در آن را ذوب کرده و حرارت حاصل ذخیره سازی می شود و در توربین بخار استفاده می‌شود.
مقامات استرالیایی می‌گویند مصرف برق ادارات این کشور ۱۲۵ مگاوات است و از این رو این نیروگاه قادر خواهد بود برق مورد نیاز سایر مشتریان را نیز تامین کند.  
برای ذخیره برق هم در این نیروگاه از بزرگ‌ترین باتری لیتیوم یون دنیا استفاده خواهد شد.
ساخت این نیروگاه گام مهمی در راه‌اندازی نیروگاه‌های حرارتی خورشیدی در ترکیب انرژی دنیاست. کارشناسان این نیروگاه‌ها را اقتصادی‌ترین روش ذخیره‌سازی برق می‌دانند.

 

منبع: انرژی امروز

 

https://zistonline.com/vdcjvaem.uqettzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما