تاریخ انتشار :جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 63758
شرکت انیکو با همکاری شرکت میتسوبیشی، بزرگترین پایگاه ذخیره انرژی اروپا با نام EnspireME را در آلمان خواهند ساخت.
ساخت عظیم ترین باتری اروپا در آلمان
 آلمان همواره یکی از بزرگترین حامیان انرژی های نو بشمار می رود. این کشور در سال های اخیر به تعداد توربین های بادی و سلول های خورشیدی خود افزوده و قصد دارد سوخت های فسیلی را از چرخه تولید برق خود خارج کند. با این وجود در حال حاضر این نیروگاه های تجدیدپذیر تنها نقش پشتیبانی برای به تعادل رساندن شبکه برق در زمان های کمبود برق را بازی می کنند. چندی پیش خبر ساخت بزرگترین باتری جهان در غارهای زیرزمینی در آلمان تحسین همگان را برانگیخت ولی تا عملی شدن آن فاصله زیادی باقی است. این بار ولی باتری بزرگی در حال ساخت است که پیشبینی می شود تا پایان ۲۰۱۷ به بهره برداری می رسد و در آینده نزدیک نقش بزرگترین تامین کننده برق پشتیبان را بازی خواهد کرد و جای نیروگاه های گازی و زغالی خواهد گرفت.
انیکو و میتسوبیشی در همین تابستان پروژه ساخت این باتری را آغاز خواهند کرد. محل احداث این باتری در کنار یک ترنسفورماتور برق در شهرک Jardelund در ایالت Schleswig-Holstein مرز کشور دانمارک تاسیس خواهد شد. این ایالت جایی است که برق آن از نیروگاه های بزرگ بادی تامین شده و مابقی انرژی تولیدی از این محل به دیگر شهرهای آلمان ارسال می شود. نزدیکی این باتری به ترانسفورماتور باعث جبران نوسانات برق در این محل و محل های دیگر می شود. در ابتدا این باتری تنها به عنوان پایگاه ذخیره انرژی پشتیبان کار خواهد کرد و کارفرمایان پخش شبکه برق از آن به عنوان ظرفیتی اضافی برای جبران تضمینی نوسانات ۵۰ هرتزی در شبکه خود استفاده خواهند کرد.
شرکت های انیکو و میتسوبیشی با همکاری ایالت فدرالی Schleswig-Holstein پروژه ای آزمایشی را برای اتصال نیروگاه های بادی اطراف به این باتری اجرا خواهند کرد. هنگام تولید انرژی مازاد، این نیروگاه ها این میزان انرژی را به باتری داده و در آن ذخیره خواهد شد. این عمل نه تنها باعث کاهش ظرفیت شبکه برق نخواهد شد بلکه در زمان های مورد نیاز می توان از انرژی ذخیره شده در این باتری استفاده بهینه کرد.
باتری استفاده شده از جنس لیتیوم یون با ظرفیت بالغ بر ۵۰ مگاوات دارد که قادر است برق ۵۳۰۰ خانه در تامین کند.پیشبینی می شود این باتری در انتهای ۲۰۱۷ آغاز به کار کند.

 

منبع: انرژی امروز

 

https://zistonline.com/vdcivyaq.t1apw2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما