تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 63790
معاون امور جنگل سازمان جنگل ها و مراتع آبخیزداری کشور گفت: منابع طبیعی شمال کشور مدیون توپوگرافی کوهستانی آستارا و تالش است.
منابع طبیعی شمال کشور مدیون توپوگرافی آستارا و تالش است
«دکتر عباسعلی نوبخت» در مراسم تشییع پیکر " جلیل فرازی مقدم و شهروز شریفیان " دو شهید جنگلبان حادثه سقوط خودروی مأموران حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری به دره در منطقه کوهستانی باباعلی (نظر محله) بخش لوندویل شهرستان مرزی بندر آستارا، اظهار کرد: این ضایعه تأسف بار را به کلیه جنگلبانان و هم لباسان خود در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و خانواده این دو شهید بزرگوار تسلیت می گویم.

وی با بیان اینکه این حادثه دل کلیه دوستداران طبیعت را به درد آورده است، ادامه داد : در جمهوری اسلامی ایران ، کلیه پرسنل و نیروهای سازمان جنگل ها به عنوان حافظان و سربازان انفال متعلق به امام زمان (عج) هستند و در این راه نیز فداکاری و از جان گذشتگی می کنند.

نوبخت با تأکید بر اینکه مناطق کوهستانی و جنگلی شهرستان های آستارا و تالش در میان رشته کوه های تالش از اهمیت ویژه ای در منابع طبیعی برخوردار است ، افزود : منابع طبیعی شمال کشور مدیون توپوگرافی این بخش شمال کشور است.

وی اضافه کرد : در این منطقه، جهت دامنه ها به سمت شمالی و جنوبی است و کلیه ابرهای باران زا که از مناطق دور و نزدیک به سمت کشورمان می آیند ، در این منطقه به دام می افتند و سبب شوند باران خود را به دامنه های شمالی البرز برسانند و جنگل های هیرکانی را که یکی از شاهکارهای خلقت است، آبیاری کنند.

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها و مراتع آبخیزداری کشور با اشاره به حضور خود در بیمارستان پورسینای رشت و عیادت از مصدومان این حادثه، گفت: در تماسی را که با مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل داشتم، همکاران ما در معیت مصدوم بستری در بیمارستان فاطمیه آن استان هستند و باید گفت که متأسفانه وضعیت یکی از مصدومان این حادثه مساعد نیست و از مردم می خواهیم که دعای خیر خود را نصیب این عزیزان کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص بکار بردن عنوان "شهید" به جان باختگان این حادثه، خاطر نشان کرد: با بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در این زمینه مذاکراتی انجام شده است و پس از بررسی پرونده ها در کمیته تخصصی، خانواده های آنها به حق و حقوق مدنظر خواهند رسید.

نوبخت تأکید کرد: به طور یقین سازمان منابع طبیعی تدابیری را برای خانواده های این دو شهید بزرگوار اندیشیده است که در آینده ای بسیار نزدیک اقدامات لازم انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا ، در این حادثه دلخراش که عصر شنبه (۲۸ مرداد ۱۳۹۶) به وقوع پیوست، علاوه بر دو شهید ، ۷ نفر دیگر مصدوم شده است که ۳ نفر از مصدومان به دلیل وخامت اوضاع به بیمارستان های پورسینای رشت و فاطمیه اردبیل اعزام شده اند و ۴ مصدوم دیگر در بیمارستان شهید بهشتی آستارا تحت درمان قرار دارند.

https://zistonline.com/vdce7f8p.jh8xoi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما