تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۳۰
کد مطلب : 63800
عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از کاهش نسل گونه های در معرض انقراض، بر ضرورت اجرای سند امداد و نجات حیات کشور در تمامی نقاط کشور برای بهبود وضعیت حیات وحش تاکید کرد.
وضعیت حیات وحش کشور مطلوب نیست
علی بختیاری با ارزیابی مثبت تدوین سند امداد و نجات حیات وحش کشور از سوی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر لزوم اجرای این سند در تمامی نقاط کشور، گفت: متاسفانه وضعیت حیات وحش به ویژه گونه های در حال انقراض کشور مطلوب نبوده و نیاز است برای بهبود وضعیت آنها تمهیدات ویژه اتخاذ شود.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از کاهش نسل گونه های در حال انقراض با تاکید بر اینکه برای حفاظت از حیات وحش کشور خلاء قانونی دیده نمی شود، تصریح کرد: متاسفانه شاهد حفاظت مناسبی از حیات کشور نیستیم در واقع در این حوزه بیشتر ضعف در اجرای قوانین داریم و نسبت به اجرای قوانین بی توجهی می شود البته در برخی مواقع نیز قوانین فاقد ضمانت اجرایی مناسب است.

وی با یادآوری اینکه حیات کشور به ویژه گونه های نادر جانوری در معرض خطرات زیادی مانند حوادث جاده ای، تله گذاری و شکارچیان غیرمجاز قرار دارند، ادامه داد: حوادث جاده ای از مهمترین علت مرگ و میر گونه های در معرض انقراض به شمار می رود بنابراین نیاز است نسبت به ایمن سازی محل زیست و رفع نقاط حادثه خیز توجه جدی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری توجه برنامه ششم توسعه به گونه های در معرض انقراض، گفت: اجرای برنامه های حفاظت از گونه های در معرض انقراض جانوری در برنامه ششم توسعه دیده شده در رابطه با حفاظت از حیات وحش اگر دولت احساس می کند با خلاء قانونی روبرو است بهتر است لایحه به مجلس ارائه کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، استفاده از ظرفیت های مردمی و همچنین جلب مشارکت بخش مردمی را در بهبود وضعیت حیات وحش موثر دانست و افزود: سازمان حفاظت محیط زیست به تنهایی نمی توان از عهده حفاظت از حیات وحش برآید بنابراین نیاز است از ظرفیت مردم مانند گذشته برای حفاظت از حیات وحش به ویژه گونه های نادر جانوری استفاده کرد.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

 

https://zistonline.com/vdcgz793.ak9wz4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما