تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 63802
گروهی از فعالان یک کمپین آب و هوایی در نیوزیلند، در پاسخ به آنچه نادیده گرفتن علم هواشناسی از سوی دونالد ترامپ خوانده‌اند، دست به ابتکاری جهانی برای کاشت درخت زده‌اند.
پروژه جهانی جنگلی برای جبران انتشار گازهای گلخانه ای
 سازمان دهندگان این کمپین، این پروژه را "جنگل ترامپ" نامگذاری و اعلام کرده‌اند که از ماه مارس امسال، ۱۲۰ هزار مورد تعهد دریافت کرده‌اند.

این پروژه به مردم اجازه می‌دهد تا در محل خود درخت بکارند یا از پروژه‌های احیای جنگل در ماداگاسکار، هائیتی، اتیوپی و نپال حمایت کنند. تنها در ماه نخست، ۴۵۰ نفر در سراسر جهان با کاشت ۱۵ هزار درخت به این کمپین پیوسته‌اند.

پایه‌گذاران این کمپین ادعا می‌کنند که نیاز دارند معادل ۶۵۰ هزار تن دی اکسید کربنی که تا سال ۲۰۲۵ منتشر می‌شود را جبران کنند تا با اقدامات ترامپ در زمینه تغییرات اقلیمی مقابله کنند. آنها برای این منظور، برآورد می‌کنند که به کاشت بیش از ۱۰۰ میلیون درخت جدید نیاز است که این میزان، برای پوشش منطقه‌ای به اندازه کنتاکی کافی است.

بنا به گفته دونالد ترامپ، او از توافق اقلیمی پاریس خارج شد زیرا به اشتغال و اقتصاد آمریکا آسیب وارد می‌کند در حالی که به نفع دیگر کشورهاست. رییس جمهور ترامپ همچنین مقررات آب و هوایی که رییس جمهوری پیشین باراک اوباما تصویب کرده بود را به چالش کشیده است.

سازمان دهندگان کمپین جنگل ترامپ می‌گویند یک حس ناامیدی جهانی درباره سیاست‌های ترامپ در قبال تغییرات اقلیمی به وجود آمده است.

آدرین تیلور یکی از بنیانگذاران این کمپین به بی بی سی گفت: "ما در کشورهای بنگلادش، مغولستان و کشورهای دیگر، افرادی را در صف اول جبهه مقابله با تغییرات اقلیمی ملاقات کرده‌ایم و این امر را بسیار ناراحت کننده یافتیم که غفلت ترامپ بسیار عمیق است. بنابر این شروع به انجام کاری برای مقابله با آن کردیم. تنها درصد کمی از مردم جهان به او رای داده‌اند اما همه ما ناچاریم با پیامدهای جهالت او دست و پنجه نرم کنیم".

دستیابی به هدف کاشت بیش از ۱۰۰ میلیون درخت جدید در طی هشت سال آینده ممکن است وظیفه‌ای بزرگ باشد اما پایه‌گذاران کمپین جنگل ترامپ می‌گویند از عهده آن بر می‌آیند.

دکتر دنیل پرایس یکی دیگر از پایه‌گذاران این کمپین می‌گوید: "ما می‌خواهیم یک جنگل جهانی بکاریم که همه گازهای منتشر شده در جو در دوره ریاست جمهوری ترامپ را جبران کند؛ کمی خنده‌دار به نظر می‌رسد اما کاملا عملی است".

سازمان دهندگان کمپین می‌گویند آنها از طرف حامیان ترامپ "چند ایمیل تنفر آمیز" دریافت کرده‌اند؛ همچنین احساسات متناقضی درباره اسم کمپین وجود دارد چون این اسم نسبت به ترامپ احترام آمیز به نظر می‌رسد.

دکتر پرایس به بی بی سی گفت: "همه آنچه که سعی می‌کنیم انجام دهیم این است که قصور ترامپ را جبران کنیم و این کار را برای او انجام دهیم پس او اگر می‌خواهد مثل برج ترامپ، مالک این جنگل باشد، ما از آن استقبال می‌کنیم؛ خط تلفن باز است پس آقای ترامپ اگر این مطلب را می‌خوانی اقدام کن".

آقای تیلور اضافه می‌کند: "ما می‌خواهیم که ترامپ این جنگل را دوست داشته باشد چون هر چه باشد متعلق به اوست. اگر او در این باره توئیت کند از آن استقبال می‌کنیم".

 

منبع: ایانا

 

https://zistonline.com/vdcirvaq.t1apu2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما