تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۱۶
کد مطلب : 63882
زیست آنلاین :نبود تبلیغات درست و معرفی ایران بزرگترین چالش صنعت گردشگری به حساب می آید و این مساله موضوعی است که تنها به دولت و یا مسولان حوزه گردشگری  ارتباطی ندارد .
تبلیغات هدفمند ابزار قدرتمند حوزه گردشگری 

به گزارش زیست آنلاین ،عرفان فکری جهانگرد و فعال حوزه گردشگری در گفت و گو با زیست آنلاین می گوید:وقتی صحبت از گردشگری و موانع و راهکارهای ان می شود مدام همه دست ها به سمت دولت نشانه می رود و همه تلاش می کنند سازمان های متولی مانند میراث فرهنگی و گردشگری را مقصر جلوه دهند .این در حالی است که یا شاید آنها اهل سفر کردن نبوده اند و یا اینکه این حوزه را اصلا نمی شناسند. 
وی در ادامه می گوید: مهمترین موضوعی که ما در رابطه با گردشگری با آن روبرو هستیم، مساله عدم تبلیغات صحیح است و این خود ما فعالان گردشگری هستیم که باید روی این موضوع کار کنیم . درست است که دولت می تواند همراه ما در این عرصه باشد اما نکته ای که مهم جلوه می کند این است که در این حوزه خود ما بسیار می توانیم فعال تر عمل کنیم و نتایج بهتری نیز بگیریم 
فکری با اشاره به اینکه دنیای مجازی در حال حاضر می تواند کمک خوبی در این حوزه باشد ادامه می دهد : مساله این است که خود ما از ظرفیت های موجود استفاده نمی کنیم و مدام به دنبال بزرگ کردن مشکلات هستیم . اما کدام یک از فعالان حوزه گردشگری تلاش می کنند تا هر جایی که سفر می کنند فیلمی تهیه و آن را در شبکه های اجتماعی قرار دهند و به این طریق آن منطقه توریستی را به بقیه معرفی کنند .
این جهانگرد که بیش از ۵۰ کشور دنیا را سفر کرده است در ادامه می افزاید : ایران در موقعیت سیاسی قرار دارد که هجمه های بسیاری روی آن قرار گرفته است و همین تبلیفات منفی با وجود شرایط ویژه ایران در حوزه گردشگری ،مشکلاتی را برای این صنعت ایجاد کرده است.. زیرا جهانگرد و گردشگری که می خواهد وارد ایران شود اولین چیزی که می بیند تبلیغات منفی است که در مورد ایران صورت می گیرد و این در حالی است که وقتی وارد سایت های معتبر دنیا برای انتخاب مقصد گردشگری اش می شود هیچ رد و نشانی از ایران پیدا نمی کند و از سوی دیگر به دلیل نزدیکی جغرافیایی و همچنین تلفظ ایران و عراق در بیشتر مواقع گمان می شود که ایران همان عراق است و ما وقتی به عنوان جهانگرد وارد کشوری می شویم همه از ما می پرسند شما چطور از جنگ جان سالم به در برده اید و در حال حاضر اینقدر سرحال هستید . 
وی ادامه می دهد : این مساله همه اش به دولت و کمبودها در این بخش بر نمی گردد زیرا این ما هستیم که خودمان نسبت به معرفی ایران کم کاری می کنیم و تلاش نمی کنیم کشور زیبایمان را در سایت های معروف دنیا در حوزه گردشگری معرفی کنیم . 
مثلا در یکی از سایت های گردشگری اگر نام مالزی را بزنید تنها در کوالالامپور بیش از ۳۰ هزار رستوران معرفی شده است اما نام تهران در همان سایت تنها با ۵۰ رستوران بالا می آید و این عدم تبلیغات صحیح کار فعال گردشگری را مشکل می کند .
مشکل ما در این حوزه این است که می خواهیم همه چیز را از نو بسازیم این در حالی است که باید هر آنچه را که داریم درست کنیم .
وی با اشاره به اینکه در ایران بیش از ۳۰ هزار روستا وجود دارد که ۵ هزار تای آن روستای هدف گردشگری هستند در ادامه می گوید: مساله اینجا است که تا به حال چند روستا معرفی شده اند و جاذبه های گردشگری آنها بازگو شده اند . در حالی که در هر روستا می توان بر روی آداب و رسوم،غذای محلی،میراث معنوی،لباس محلی و جاذبه های تاریخی و جاذبه های طبیعی آن کار کرد و این نیاز به ورود سازمان های متولی گردشگری ندارد و این خود ما مردم و گردشگران هستیم که باید این بخش را فعال کنیم 
این جهانگرد د تاکید می کند : سلیقه مردم دنیا تغییر کرده است و این اینترنت وشبکه های مجازی است که جای کتاب و مطالعه در مورد جغرافیای دنیا را گرفته است و ما اگر می خواهیم کشورمان را به دنیا معرفی کنیم و حوزه گردشگری را فعال کنیم کافی است فیلم های یک دقیقه ای از جاذبه های گوناگون کشور تهیه کنیم و ان را در شبکه های مجازی قرار دهیم . کاری که می تواند صنعت گردشگری در کشور ما را با تحول بزرگی روبرو کند.

https://zistonline.com/vdcgx793.ak9w74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما