تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۲۲
کد مطلب : 64040
زیست آنلاین : سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران و انجمن ارگانیک ایران به عضویت مجمع شهرداری های آسیایی حامی توسعه کشاورزی ارگانیک در آمدند .
عضویت ایران در مجمع شهرداری های آسیایی حامی توسعه کشاورزی ارگانیک
 به گزارش پایگاه خبری زیست آنلاین ، در طی برگزاری موفقیت آمیز سه دوره هفته ارگانیک تهران که هر ساله با همکاری مشترک سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران و انجمن ارگانیک ایران از سال ۱۳۹۳ اجرا می گردد و با توجه به استقبال مردم از عرضه محصولات ارگانیک معتبر و همچنین افزایش آگاهی عمومی نسبت به مباحث مربوط به سلامت تغذیه، دفتر فدراسیون بین المللی جنبش های کشاورزی ارگانیک در ایران IFOAM-IRAN  این بار با هدف توسعه مراودات فنی برون مرزی با کشورهای آسیایی، نسبت به عضویت ایران در مجمع شهرداری های آسیایی حامی توسعه کشاورزی ارگانیک ALGOA  اقدام نموده است.
بنا بر این گزارش ،ALGOA  در سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی و با حمایت دفتر منطقه آسیای فدراسیون بین المللی جنبش های کشاورزی ارگانیکIFOAM-ASIA  در شهر Goesan  از استان Chungbuk در کشور کره جنوبی و با حضور مقاماتی از وزارت کشاورزی و شهرداری های ۱۶ کشور آسیایی بنیانگذاری شد.
 در سومین گردهمایی سالانه ALGOA که در تاریخ ۹ الی ۱۱ شهریور ۱۳۹۶  با حضور رئیس فدراسیون بین المللی جنبش های کشاورزی ارگانیک IFOAM-International و  رئیس دفتر منطقه آسیا IFOAM-ASIA  در کره جنوبی برگزار گردید، دکتر محمدرضا اردکانی مدیر دفتر IFOAM-IRAN در این گردهمایی شرکت کردند و ضمن ارائه سخنرانی، به نمایندگی از طرف مدیریت سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران (مهندس عبدالحسین رحیمی)، ریاست هیئت مدیره انجمن ارگانیک ایران (سید رضا نورانی) و IFOAM-IRAN تفاهم نامه همکاری  و عضویت ایران در مجمع شهرداری های آسیایی حامی توسعه کشاورزی ارگانیک ALGOA را امضا نمودند.
قابل ذکر است که در حال حاضر شهردار شهر Goesan کره جنوبی ریاست این نهاد را که دارای ۵۲ عضو از ۲۷ کشور می باشد را بر عهده دارد. طبق اساسنامه این نهاد آسیایی، برای عضویت حقوقی لازم است حتما یک عضو رسمی IFOAM-ASIA  به همراه نماینده رسمی شهرداری هریک از شهر های علاقمند بطور توام برای درخواست عضویت اقدام نمایند. از دستاوردهای مهم این تفاهم نامه میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:
- حمایت های اجرایی به صورت محلی و منطقه ای برای توسعه کشاورزی ارگانیک
- تبادل اطلاعات، دانش  و تجارب فنی
- تبادل نیروی متخصص
- برگزاری دوره های آموزشی ویژه مدیران شهرداری ها
- برگزاری نشست های سالانه نمایندگان شهرداری های حامی توسعه کشاورزی ارگانیک
 

https://zistonline.com/vdcdzz09.yt0oo6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما